Železničář / Provoz / Provoz na brněnském hlavním nádraží komplikuje rekonstrukce
Provoz na brněnském hlavním nádraží komplikuje rekonstrukce
19.7.2016 – autor: MARTIN HARÁK
Druhé a třetí nástupiště brněnského hlavního nádraží prochází až do 11. září generální opravou, což na tři měsíce výrazně zkomplikuje provoz na nejdůležitějším nádraží v jihomoravské metropoli. Ze šesti hlavních nástupištních hran jsou k dispozici jen čtyři hrany na třech nástupištích a dále páté a šesté nástupiště, které se nachází na konci nádraží. Rekonstrukce je nutná především kvůli bezpečnosti a přispěje i ke zvýšení kultury cestování.
![Provoz na brněnském hlavním nádraží komplikuje rekonstrukce](/assets/zeleznicar/zpravodajstvi/brno712.jpg)
Oprava druhého a třetího nástupiště se musí provést podle požadavku památkářů. Týká se nástupištních přístřešků, všech podpůrných sloupů – jedná se o kopie původních litinových sloupů, povrchu nástupišť a podchodu, včetně vodicích pásů pro nevidomé, rozhlasu či osvětlení. Původní přístřešky byly v provozu bez větších oprav takřka osmdesát let. Opraveny budou i podchody.
Vzhledem k tak velkým opravám byl upraven provoz regionální dopravy především na nejvytíženějších linkách S2 a S3. Navíc 27. 6. zahájila SŽDC opravu mostu Špitálka a výměnu pražců mezi hlavním nádražím a stanicí Brno-Židenice, takže během prázdnin je na tomto vytíženém úseku jednokolejný provoz. Některé expresy a jeden spěšný vlak proto končí v Brně na Dolním nádraží, odkud cestující odvezou na hlavní nádraží autobusy. Pravděpodobně od konce července navíc začne další výluka mezi stanicemi Náměšť nad Oslavou a Okříšky.
Ředitel brněnského Regionálního obchodního centra ČD Jiří Sysel potvrdil, že hlavní nádraží je v době provozních špiček na maximu kapacity. „Pokud dojde k omezení provozu, musíme zajistit alternativní řešení. Mezistátních a dálkových vlaků směřujících z Brna na Břeclav a Vyškov se nynější omezení nedotýkají,“ upřesnil ředitel.
Největší změnou je vedení vlaků linky S3. Ty jsou rozděleny na dvě větve. Od Tišnova jedou z Brna-Židenic po nákladním průtahu mimo hlavní nádraží a končí v Modřicích, kde je zajištěn přestup na vlaky stejně označené jako S3. Zajímavostí je možnost využití tramvajové náhradní linky P6 v úseku Brno hl. n. – Brno-Královo Pole, kde platí jízdní doklady vydávané ČD.
Další články této rubriky
Práce na kladenském S-bahnu se blíží k závěru
18.7.2024 - Trať mezi kladenským centrálním nádražím a stanicí Kladno-Ostrovec přes zastávku Kladno město sice měří pouze lehce přes pět kilometrů, práce na její modernizaci však svým rozsahem patří mezi nejvýznamnější tuzemské… »
V Pardubicích slouží nová zastávka i lávka
10.7.2024 - Po bezmála čtyřech letech skončila modernizace železničního uzlu v Pardubicích. Cestující díky tomu mohou využívat nové moderní nástupiště, pohodlně dostupné výtahy a eskalátory. Část vlaků také začala zajíždět na novou… »
Nová stanice v Bubnech už pomalu získává podobu
16.6.2024 - Už více než rok trvá kompletní rekonstrukce úseku železniční trati mezi pražskými Bubny a Výstavištěm. Letos výrazně pokročila především výstavba čtyřkolejné stanice v Bubnech, včetně navazujících estakád. Ty nahradí jak… »