Přihlásit se do Intranetu ČD

 
 

Železničář / Provoz / Provoz na brněnském hlavním nádraží komplikuje rekonstrukce

Provoz na brněnském hlavním nádraží komplikuje rekonstrukce

19.7.2016 – autor: MARTIN HARÁK

Druhé a třetí nástupiště brněnského hlavního nádraží prochází až do 11. září generální opravou, což na tři měsíce výrazně zkomplikuje provoz na nejdůležitějším nádraží v jihomoravské metropoli. Ze šesti hlavních nástupištních hran jsou k dispozici jen čtyři hrany na třech nástupištích a dále páté a šesté nástupiště, které se nachází na konci nádraží. Rekonstrukce je nutná především kvůli bezpečnosti a přispěje i ke zvýšení kultury cestování.

Provoz na brněnském hlavním nádraží komplikuje rekonstrukce

Oprava druhého a třetího nástupiště se musí provést podle požadavku památkářů. Týká se nástupištních přístřešků, všech podpůrných sloupů – jedná se o kopie původních litinových sloupů, povrchu nástupišť a podchodu, včetně vodicích pásů pro nevidomé, rozhlasu či osvětlení. Původní přístřešky byly v provozu bez větších oprav takřka osmdesát let. Opraveny budou i podchody.

Vzhledem k tak velkým opravám byl upraven provoz regionální dopravy především na nejvytíženějších linkách S2 a S3. Navíc 27. 6. zahájila SŽDC opravu mostu Špitálka a výměnu pražců mezi hlavním nádražím a stanicí Brno-Židenice, takže během prázdnin je na tomto vytíženém úseku jednokolejný provoz. Některé expresy a jeden spěšný vlak proto končí v Brně na Dolním nádraží, odkud cestující odvezou na hlavní nádraží autobusy. Pravděpodobně od konce července navíc začne další výluka mezi stanicemi Náměšť nad Oslavou a Okříšky.

Ředitel brněnského Regionálního obchodního centra ČD Jiří Sysel potvrdil, že hlavní nádraží je v době provozních špiček na maximu kapacity. „Pokud dojde k omezení provozu, musíme zajistit alternativní řešení. Mezistátních a dálkových vlaků směřujících z Brna na Břeclav a Vyškov se nynější omezení nedotýkají,“ upřesnil ředitel.

Největší změnou je vedení vlaků linky S3. Ty jsou rozděleny na dvě větve. Od Tišnova jedou z Brna-Židenic po nákladním průtahu mimo hlavní nádraží a končí v Modřicích, kde je zajištěn přestup na vlaky stejně označené jako S3. Zajímavostí je možnost využití tramvajové náhradní linky P6 v úseku Brno hl. n. – Brno-Královo Pole, kde platí jízdní doklady vydávané ČD. 


Průměrné hodnocení (4 hlasů): 5

Další články této rubriky

Banány míří definitivně do výslužbyBanány míří definitivně do výslužby

9.3.2025 - Legendární lokomotivy řady 150 a 151 známé pod přezdívkami Banán či Dvojka míří definitivně do výslužby. V pravidelném provozu skončí na začátku března. Pak je ČD odstaví do zálohy a následně nabídnou k prodeji případným… »

ČD investují do zázemí v OlomouciČD investují do zázemí v Olomouci

19.2.2025 - Díky dodávkám desítek nových jednotek RegioPanter a dalším přírůstkům ve vozovém parku změnila osobní doprava na Olomoucku během několika málo let zcela svůj charakter. Přechod z klasických souprav vagonů s lokomotivami na… »

Nová hala v Chebu má hotovou nosnou konstrukciNová hala v Chebu má hotovou nosnou konstrukci

11.2.2025 - Stavba nové opravárenské haly ve Středisku údržby Českých drah v Chebu pokračuje podle plánu a je zhruba ve třetině. Za necelých devět měsíců prací stavbaři kompletně zdemolovali stávající objekty, dokončili založení nové… »

 

Všechny články rubriky Provoz

 
 
Filtr pro třídění článků
Datum od
Datum do
Železničář číslo
Rubrika