Přihlásit se do Intranetu ČD

 
 

Železničář / Zpravodajství / Přípravu dalších bezbariérových služeb ČD nezastavila ani pandemie

Přípravu dalších bezbariérových služeb ČD nezastavila ani pandemie

3.3.2021 – autor: REDAKCE

Koronavirus v uplynulém roce výrazně omezil možnosti cestování, což se týkalo i nejzranitelnější skupiny obyvatel, osob se zdravotním handicapem. České dráhy navzdory tomu loni zajistily 4 584 objednaných přeprav těchto jedinců, především cestujících pohybujících se na vozíku. Další stovky jely mimo objednávkový systém bez nutnosti asistence ze strany dopravce. Od zavedení elektronického objednávkového systému pro cesty lidí se zdravotním postižením na konci března 2014 do konce roku 2020 ČD přepravily již 41 291 osob s handicapem.

Přípravu dalších bezbariérových služeb ČD nezastavila ani pandemie

A počet těchto spojů se rozšíří také letos. „Věříme, že jakmile pomine pandemie, cestující se do vlaků vrátí, včetně těch, kteří se na cestách neobejdou bez vozíku a bezbariérových vlaků. Proto i letos ve spolupráci s objednavateli veřejné dopravy uvedeme do provozu řadu nových bezbariérových souprav a spustíme nové bezbariérové linky,“ doplnil náměstek generálního ředitele ČD Jiří Ješeta.
Chystají se nové spoje
České dráhy v aktuálním jízdním řádu nabízejí 4 910 bezbariérových spojů, což je o 65 vlaků více než o rok dříve. V průběhu letošního roku pak dopravce uvede do provozu další nová vozidla. „Ve spolupráci s Plzeňským a Karlovarským krajem zahájíme od poloviny června provoz nové zrychlené linky mezi Plzní, Chebem a Karlovými Vary s bezbariérovými jednotkami RegioPanter. Půjde o první z celkem 50 jednotek, které jsme objednali u společnosti Škoda Transportation,“ upřesnil Jiří Ješeta. „Do provozu letos uvedeme i pět bezbariérových souprav push-pull v Moravskoslezském kraji na lince z Ostravy do Frýdku-Místku a Frenštátu pod Radhoštěm a deset netrakčních jednotek pro dálkovou dopravu na linky Západního expresu a Krušnohoru.“ Pořízení těchto nových jednotek umožní přesunout stávající vozidla na další vlaky,  a zpřístupnit tak lidem na vozíku více linek a regionů.


Průměrné hodnocení (0 hlasů): 0

Další články této rubriky

Časopis Železničář po mnoha desetiletích skončilČasopis Železničář po mnoha desetiletích skončil

30.4.2025 - Dubnové číslo Železničáře, které vyšlo 3. 4., je tak trochu zvláštní. Ne snad svým obsahem, ten je jako obvykle věnován novinkám a dění na Českých drahách a na železnici obecně. Výjimečné je toto vydání tím, že se jedná… »

Uspořádali jsme odborný seminář pro stipendistyUspořádali jsme odborný seminář pro stipendisty

30.4.2025 - Na konci března jsme pro naše stipendisty uspořádali ČD Akademii, abychom je podpořili v jejich odborném rozvoji a přípravě na práci strojvedoucí. Odborného semináře se zúčastnila skupinka stipendistů, kteří studují na našich… »

Libeňský přesmyk odstraní úzké hrdlo na koridoruLibeňský přesmyk odstraní úzké hrdlo na koridoru

28.4.2025 - Správa železnic hledá zhotovitele dokumentace pro povolení stavby Libeňského přesmyku. Přebudování trati mezi Libní a Malešicemi pomůže odstranit kritické místo, které dnes představuje úrovňové křížení vlaků ve východní… »

 

Všechny články rubriky Zpravodajství

 
 
Filtr pro třídění článků
Datum od
Datum do
Železničář číslo
Rubrika