Přihlásit se do Intranetu ČD

 
 

Železničář / Zpravodajství / Příbramský regionální den železnice ozdobil Štokr s Kyklopem

Příbramský regionální den železnice ozdobil Štokr s Kyklopem

5.10.2018 – autor: JOSEF HOLEK

Více než dva tisíce lidí navštívily Regionální den železnice, který se uskutečnil o druhé zářijové sobotě ve středočeské Příbrami. České dráhy v připomínce první veřejné jízdy parního vlaku na světě v roce 1825 přichystaly bohatý kulturní program a navíc z Prahy vypravily speciální parní vlak tažený lokomotivou 556.0506. Na pravidelný Cyklovlak Brdy byla ten den nasazena i souprava retro Ostravanu s motorovou lokomotivou T499.0002.

Příbramský regionální den železnice ozdobil Štokr s Kyklopem

„Přijel jsem z Prahy s rodiči jen tak, na výlet. Odsud chceme odjet ještě do hutí. Moc jsem se sem těšil,“ prohlásil osmiletý Adámek Konečný. S rodiči po výstupu ze speciálu taženého Štokrem přestoupil do Huťského expresu.  Ten celkem pětkrát během dne zavezl zájemce ze zdejšího nádraží na historickou vlečku k areálu kovohutí. Souprava tvořila dvojice lokomotiv řady T212.0 a vozy řad Ds a Ce. 

V čele s parní lokomotivou 556.0506 a historickými vozy řady Bam jel speciál z pražského Smíchova přes Beroun do Zdic a dále do Příbrami a Březnice. Souprava poté celkem třikrát projela mezi Příbramí a Březnicí a odpoledne se vrátila zpět do metropole. Na pravidelný vlak Cyklo Brdy z Prahy hl. n. byla k příležitosti regionálního dne železnice nasazena retro souprava sestavená z vozů Ostravanu (vozy řad Aa, ABa, BDa a Ba) vedená strojem T499.0002, přezdívaným Kyklop. Ještě před odpolední cestou zpět do Prahy tento vlak mimořádně vyrazil z Příbrami do Jinců a zpět. V provozu byla i zvláštní retro linka Podbrdského minibusu, která spojila Příbram, Podlesí a Březové Hory a umožnila návštěvu zdejšího pivovaru.

O zábavu nebyla nouze ani na nádraží.  Návštěvníci ocenili především jízdu na historické šlapací drezíně a nahlédli na pracoviště řízení provozu. O hudební doprovod se postaraly hudební skupiny V Original a Pe & Pe. Na své si přišly i děti. Zejména jim totiž bylo určeno promítání v kinovoze ČD. „Program byl bohatý, den se skutečně vydařil,“ zhodnotil na závěr Jakub Goliáš, ředitel Regionálního obchodního centra Praha s tím, že technika národního dopravce byla ve stejný den k vidění i na Dnu Pražské integrované dopravy v Čelákovicích a o týden později na Regionálním dni železnice v Praze. Mezi smíchovským nádražím a Uhříněvsí například jezdily speciální vlaky, zpřístupněna byla také vlečka Metrans. Oslavy svátku vyvrcholí 22. září Národním dnem železnice v Českých Budějovicích.


Průměrné hodnocení (5 hlasů): 4.8

Další články této rubriky

Časopis Železničář po mnoha desetiletích skončilČasopis Železničář po mnoha desetiletích skončil

30.4.2025 - Dubnové číslo Železničáře, které vyšlo 3. 4., je tak trochu zvláštní. Ne snad svým obsahem, ten je jako obvykle věnován novinkám a dění na Českých drahách a na železnici obecně. Výjimečné je toto vydání tím, že se jedná… »

Uspořádali jsme odborný seminář pro stipendistyUspořádali jsme odborný seminář pro stipendisty

30.4.2025 - Na konci března jsme pro naše stipendisty uspořádali ČD Akademii, abychom je podpořili v jejich odborném rozvoji a přípravě na práci strojvedoucí. Odborného semináře se zúčastnila skupinka stipendistů, kteří studují na našich… »

Libeňský přesmyk odstraní úzké hrdlo na koridoruLibeňský přesmyk odstraní úzké hrdlo na koridoru

28.4.2025 - Správa železnic hledá zhotovitele dokumentace pro povolení stavby Libeňského přesmyku. Přebudování trati mezi Libní a Malešicemi pomůže odstranit kritické místo, které dnes představuje úrovňové křížení vlaků ve východní… »

 

Všechny články rubriky Zpravodajství

 
 
Filtr pro třídění článků
Datum od
Datum do
Železničář číslo
Rubrika