Železničář / Zpravodajství / Převzali jsme letošní devátý a desátý Vectron
Převzali jsme letošní devátý a desátý Vectron
4.12.2023
České dráhy v říjnu převzaly další dvě lokomotivy Siemens Vectron od leasingové společnosti RSL. Letos už zbývají dodat poslední dva plánované stroje. Jejich předání je plánované na prosinec. V roce 2024 poskytne společnost RSL Českým drahám dalších 22 lokomotiv Siemens Vectron a naplní tak rámcový kontrakt na 50 strojů.
![Vectrony zamířily na západ Čech a na Moravu](/assets/zeleznicar/zpravodajstvi/vectron.jpg)
Poslední dodané lokomotivy byly nasazeny na linky R 18 Slovácký expres, R 15 Krušnohor a Ex 6 Západní expres. Stroj 193.572 vyjel poprvé 7. listopadu na vlaku R 897 Zlínský expres z Prahy do Otrokovic a 193.573 byla poprvé v čele vlaku Ex 566 Západní expres Praha – Cheb o den později (8. listopadu). Loko-motivy Siemens Vectron mají maximální rychlost 200 km/h a výkon 6,4 MW. Určeny jsou pro provoz na tratích s trakční soustavou 3 kV DC, 25 kV 50 Hz AC a 15 kV 16,7 Hz AC. Vybaveny jsou vlakovým za-bezpečovacím systémem ETCS a radiokomunikací GSM-R. České dráhy je provozují na vnitrostátních lin-kách a na spojích do Německa, Polska, na Slovensko a do Maďarska. Vedle lokomotiv pronajatých u leasin-gových firem ELL (10 kusů) a RSL (50 kusů) vlastní jednu lokomotivu a dalších 50 v provedení pro rychlost 230 km/h objednaly u společnosti Siemens.
Další články této rubriky
Railjet oslavil 10 let na trase z Prahy do Vídně
15.7.2024 - Až osmkrát denně ve dvouhodinovém intervalu jezdí červené railjety ÖBB a modré railjety Českých drah z Prahy do Vídně. Jeden z těchto vlaků je denně prodloužen až do Drážďan a Berlína. Od zavedení v roce 2014 na trati Praha –… »
Pendolino otevírá dveře rychlosti 200 km/h na tuzemské síti
11.7.2024 - Správa železnic začala v polovině června se zkouškami, jež by měly vést k pilotnímu schválení rychlosti 200 km/h na prvních úsecích české železniční sítě, pokud tedy pomineme zkušební okruh ve Velimi. »
Pantografy čeká poslední měsíc
9.7.2024 - Velké rozloučení s elektrickými jednotkami řady 460 se sice uskutečnilo už letos v dubnu, poslední provozní nasazení své kariéry však zažívají teprve nyní v souvislosti s rekonstrukcí trati mezi Opavou a Krnovem. »