Přihlásit se do Intranetu ČD

 
 

Železničář / Zpravodajství / Přepravili jsme fanoušky na Mistrovství světa v biatlonu 2013

Přepravili jsme fanoušky na Mistrovství světa v biatlonu 2013

20.2.2013 – autor: MARTIN HARÁK

Česká republika se poprvé ve své historii stala pořadatelem Mistrovství světa v biatlonu, a tak se na tuto akci pečlivě a důstojně připravila. Mezi partnery akce patřily i České dráhy, které zrekonstruovaly nádraží v Novém Městě na Moravě i Žďáru nad Sázavou a posílily osobní dopravu včetně vypravení zvláštních vlaků.

Přepravili jsme fanoušky na Mistrovství světa v biatlonu 2013

Velká domácí naděje Michal Šlesingr nenastoupil kvůli horečce, Gabriela Soukalová závodila vzápětí po překonání zdravotních problémů. To je krátké ohlédnutí za účastí českého sportovního týmu v prvním dni desetidenního světového šampionátu v biatlonu v Novém Městě na Moravě, kde mezi partnery nechyběla společnost České dráhy. Právě do Nového Města směřovaly tisíce návštěvníků nejen z Česka, ale z celé Evropy, kteří chtěli „být u toho“. Někteří jeli svými automobily, jiní využili k přepravě do srdce Vysočiny osvědčené železniční spoje. 

Nejblíže na závody to měli fanoušci od kolejí

Pro závody proto byla speciálně upravena trasa v lesním areálu Vysočina Aréna poblíž Nového Města na Moravě. A hned první den v závodě smíšených štafet potěšil český tým tisíce tuzemských fanoušků svým krásným třetím místem. V následujících dnech proud návštěvníků neustával, neboť bylo vyprodáno prakticky na všechna klání tohoto krásného zimního sportu. Nejkratší přístupová trasa na závodiště vedla od železniční zastávky v Novém Městě na Moravě, což využila řada návštěvníků. Ti, kteří nejeli vlakem, byli nuceni zaparkovat své automobily na okrajích obou měst a dále využít autobusovou kyvadlovou dopravu, která byla ovšem v určitých chvílích silně přetížená. (Pražanům připomněla MHD v době povodní 2002.) Kdo chtěl jet v klidu a v pohodlí, použil raději vlak. 

Posílené spoje a prodloužená doba osobních pokladen

České dráhy kvůli mistrovství v biatlonu posílily na traťovém úseku mezi Žďárem nad Sázavou a Novým Městem na Moravě některé vlaky, a to spojením dvoudílné a třídílné Regionovy v pětivozovou soupravu. Netradičně se na této trati cestující mohli svézt soupravou vedenou motorovými lokomotivami řady 742 nebo 754. Navíc se do stanice Nové Město na Moravě bylo možné dostat navečer vlakem představovaným výjimečně dvěma Re­gio­Spidery místo obvyklého jednoho. A aby byl výčet úplný, v průběhu prvního a druhého únorového víkendu nabízely větší počet vozů i rychlíky z Brna přes Žďár nad Sázavou do Prahy.

„Návštěvníkům a také našim zákazníkům jsme vyšli maximálně vstříc, proto jsme prodloužili pracovní směny osobních pokladních v Novém Městě, kde jsme rozšířili možnost nákupu jízdenek pomocí platebních karet nebo za hotové třeba i v eurech. Ve spolupráci s pořadateli šampionátu pak byly jak na novoměstském, tak i žďárském nádraží k dispozici veškeré informační materiály včetně denně vydávaného informačního časopisu se soupiskami soutěžících, aktuálními trasami a dalšími užitečnými informacemi,“ říká přednosta osobní stanice Žďár nad Sázavou Roman Vorálek, který má výše uvedené stanice na starosti.

Příprava s předstihem

České dráhy se spolu se Správou železniční dopravní cesty připravovaly na tuto významnou sportovní akci s větším předstihem. V posledních dvou letech prošly rekonstrukcí výpravní budovy ve Žďáru nad Sázavou a Novém Městě na Moravě a na žďárském nádraží byla v lednu ukončena zásadní modernizace nástupišť, podchodu a výstavba výtahů. Na zastávce v Novém Městě na Moravě vzniklo nové nástupiště s bezbariérovým přístupem a staničním rozhlasem, opticko-zvukovým zařízením byl zabezpečen i tamní přejezd. A navíc byl u „velkého“ novoměstského nádraží postaven moderní autobusový terminál.

Ještě v pátek 25. ledna dělníci pokládali v mrazivém větru poslední metry mozaikové dlažby na prvním nástupišti žďárského nádraží. Tím skončila jedna z nejrozsáhlejších rekonstrukcí železničních stanic v Kraji Vysočina, žďárské nádraží se stalo plně bezbariérovým – včetně toalet a všech ostatních prostor. „Rovněž byl vybudován nový informační systém, který byl uzpůsoben i pro nevidomé a slabozraké. První modernizační práce započaly v roce 2011 – ty se týkaly především prostor Českých drah. Opravy podchodu a výstavby nových výtahů se ujala Správa železniční dopravní cesty. Naši zákazníci, soutěžící i fanoušci biatlonu tím získali opravdu důstojné a moderní prostory,“ říká manažer KCOD Jihlava Jiří Sysel. 

JAK SE PŘIPRAVOVALY NA ZÁVODY

  1. České dráhy
    • Zrekonstruovaly nádražní budovy v Novém Městě na Moravě a ve Žďáru nad Sázavou.
    • Posílily vlakovou dopravu tím, že místo obvyklých Regionov nasadily soupravy složené z většího množství přívěsných vozů.
    • Na určených spojích nasadily zdvojené jednotky Regionova v sestavě TRIO a DUO.
    • Prodloužily prodej v osobní pokladně v Novém Městě na Moravě.
    • Na základě objednávky organizátora vypravily 9., 10. a 16. února pár zvláštních vlaků v úseku Nové Město na Moravě – Žďár nad Sázavou.
  2. Správa železniční dopravní cesty
    • Zrekonstruovala podchod a postavila výtahy na všechna nástupiště ve stanici Žďár nad Sázavou.
    • Zmodernizovala nástupiště zastávky Nové Město na Moravě zastávka.
    • Zrekonstruovala kolejiště (včetně nového ostrovního nástupiště) v Novém Městě na Moravě

Průměrné hodnocení (1 hlasů): 5

Fotogalerie

Další články této rubriky

Railjet oslavil 10 let na trase z Prahy do Vídně Railjet oslavil 10 let na trase z Prahy do Vídně

15.7.2024 - Až osmkrát denně ve dvouhodinovém intervalu jezdí červené railjety ÖBB a modré railjety Českých drah z Prahy do Vídně. Jeden z těchto vlaků je denně prodloužen až do Drážďan a Berlína. Od zavedení v roce 2014 na trati Praha –… »

Pendolino otevírá dveře rychlosti 200 km/h na tuzemské sítiPendolino otevírá dveře rychlosti 200 km/h na tuzemské síti

11.7.2024 - Správa železnic začala v polovině června se zkouškami, jež by měly vést k pilotnímu schválení rychlosti 200 km/h na prvních úsecích české železniční sítě, pokud tedy pomineme zkušební okruh ve Velimi. »

Pantografy čeká poslední měsícPantografy čeká poslední měsíc

9.7.2024 - Velké rozloučení s elektrickými jednotkami řady 460 se sice uskutečnilo už letos v dubnu, poslední provozní nasazení své kariéry však zažívají teprve nyní v souvislosti s rekonstrukcí trati mezi Opavou a Krnovem. »

 

Všechny články rubriky Zpravodajství

 
 
Filtr pro třídění článků
Datum od
Datum do
Železničář číslo
Rubrika