Přihlásit se do Intranetu ČD

 
 

Železničář / Zpravodajství / Pražské Masarykovo nádraží získává novou tvář

Pražské Masarykovo nádraží získává novou tvář

28.12.2021 – autor: JOSEF HOLEK

Masarykovo nádraží má za sebou další významnou část rekonstrukce. ČD, které jsou majitelem areálu, na jedné z budov zajistily statiku, vyměnily okna nebo inženýrské sítě a zrekonstruovaly celý interiér. Počítají s tím, že sem přesunou zaměstnance z vybraných organizačních jednotek.

Pražské Masarykovo nádraží získává novou tvář

Masarykovo nádraží v Praze, klasicistní architektonický skvost uprostřed metropole a důležitý dopravní uzel, má za sebou další výraznou část rekonstrukce. České dráhy se pustily do oprav v několika budovách areálu. Později by se do části prostor měli přesunout zaměstnanci dopravce.
„Prací se na Masarykově nádraží udělalo opravdu hodně. V budově hotelu, na rohu ulic Havlíčkovy a Hybernské, jsme opravili strop ve druhém podlaží a vyměnili veškeré inženýrské sítě. Dále jsme v objektu v Hybernské ulici vyměnili výtah a spojovací chodba má také novou střechu. I nadále pokračujeme v rekonstrukci domu u tramvajové zastávky v Havlíčkově ulici. Kompletně jsme tu sanovali statiku, vyměnili okna a elektroinstalaci, instalovali vzduchotechniku, zprovoznili kotelnu, opravili fasádu a vnitřní omítky,“ vyjmenoval provedené práce ředitel Regionální správy majetku ČD (RSM) Zdeněk Sedláček.

Raději ve svém
V poslední jmenované budově budou mít ve dvou patrech kanceláře zaměstnanci Oblastního ředitelství osobní dopravy ČD a Centra interních služeb ČD. Třetí patro se vyhradí pro vlakové čety a strojvedoucí. Vybudují se jim zde nocležny.
V příštím roce mají České dráhy naplánovanou opravu spojovací chodby v Hybernské ulici. Nová budou okna, dveře a fasáda. Tím jsme se zároveň dostali do objektu, kde už nyní sedí část zaměstnanců Generálního ředitelství ČD (GŘ) a Správy železnic. Zatímco Správa železnic místnosti opustí na začátku příštího roku, zaměstnanci ČD tady zůstanou a doplní se dalšími tak, aby jich co nejméně působilo v pronajatých prostorech. Cílem je úspora nákladů za pronájmy.

Pokladny ke komerčním účelům
Neuvažuje se však o přesunu všech zaměstnanců GŘ jednoduše proto, že by se na „Masaryčku“ nevešli, a to ani v případě, že by ČD koupily přilehlou budovu, ve které ještě nedávno sídlila Česká pošta. Ta už objekt opustila. Na přilehlém prostoru, který ohraničuje kolejiště, magistrála a Hybernská ulice, sice vyroste další budova, bude ale patřit hotelu vybudovanému developerem Penta.
A co se stane bývalými pokladnami? „Jsou zasmluvněny se společností Penta, která zde hodlá vybudovat obchodní prostory,“ doplnil Martin Špinka, náměstek ředitele RSM ČD s tím, že současný hotel má i nadále sloužit svému účelu. Zatím největší změny je možné spatřit přímo z opravené dvorany. ČD tu například nedávno otevřely moderní pokladny, najdete tu i řadu nových obchůdků včetně lékárny anebo rekonstruované toalety.  
U nádraží už vyrůstají další budovy s kancelářemi, byty, obchody či restauracemi. Zmizí zdejší parkoviště, vznikne malé náměstí s dostatkem zeleně a odpočinkových ploch. Součástí náměstí bude i dominanta projektu architektky Zahy Hadid – stěna se zlatým reliéfem, která vytvoří další pražskou věž. Vytvoří čelo právě stavěného objektu.


Průměrné hodnocení (3 hlasů): 5

Další články této rubriky

Railjet oslavil 10 let na trase z Prahy do Vídně Railjet oslavil 10 let na trase z Prahy do Vídně

15.7.2024 - Až osmkrát denně ve dvouhodinovém intervalu jezdí červené railjety ÖBB a modré railjety Českých drah z Prahy do Vídně. Jeden z těchto vlaků je denně prodloužen až do Drážďan a Berlína. Od zavedení v roce 2014 na trati Praha –… »

Pendolino otevírá dveře rychlosti 200 km/h na tuzemské sítiPendolino otevírá dveře rychlosti 200 km/h na tuzemské síti

11.7.2024 - Správa železnic začala v polovině června se zkouškami, jež by měly vést k pilotnímu schválení rychlosti 200 km/h na prvních úsecích české železniční sítě, pokud tedy pomineme zkušební okruh ve Velimi. »

Pantografy čeká poslední měsícPantografy čeká poslední měsíc

9.7.2024 - Velké rozloučení s elektrickými jednotkami řady 460 se sice uskutečnilo už letos v dubnu, poslední provozní nasazení své kariéry však zažívají teprve nyní v souvislosti s rekonstrukcí trati mezi Opavou a Krnovem. »

 

Všechny články rubriky Zpravodajství

 
 
Filtr pro třídění článků
Datum od
Datum do
Železničář číslo
Rubrika