Železničář / Zpravodajství / Praotec Brejlovců T478.3001 slaví 50 let
Praotec Brejlovců T478.3001 slaví 50 let
28.12.2018 – autor: REDAKCE
Motorová lokomotiva s číslem jedna přezdívaná Brejlovec letos oslavila kulaté výročí padesáti let v provozu u ČSD a následně Českých drah. Toto jubileum připomněla malá oslava, která se uskutečnila 19. října v jejím dlouholetém působišti, v bývalém lokomotivním depu Česká Lípa.
![Praotec Brejlovců T478.3001 slaví 50 let](/assets/zeleznicar/zpravodajstvi/brejle712_2.jpg)
Tam je nyní deponována a příležitostně provozována při nostalgických jízdách. ČSD oficiálně lokomotivu převzaly po dvouletém ověřovacím provozu, a to dne 30. září 1970 a zařadily ji do provozu v tehdejším lokomotivním depu Děčín, kde s prvními lokomotivami ověřovací série nahrazovaly parní lokomotivy v čele rychlíků a osobních vlaků. Stroj byl vyroben v ČKD Praha Lokomotivka Sokolovo v listopadu 1968 s výrobním číslem 7288.T478.3001. Stala se zároveň prvním strojem této legendární řady. Celkem bylo vyrobeno 408 kusů. Dodnes je můžeme vídat na našich tratích, a to i v zahraničí po zdařilých rekonstrukcích v CZ Loko Česká Třebová. Na závěr zbývá jen popřát, aby nám tato lokomotiva nadále sloužila a byla ozdobou pro příští generace.
Další články této rubriky
Railjet oslavil 10 let na trase z Prahy do Vídně
15.7.2024 - Až osmkrát denně ve dvouhodinovém intervalu jezdí červené railjety ÖBB a modré railjety Českých drah z Prahy do Vídně. Jeden z těchto vlaků je denně prodloužen až do Drážďan a Berlína. Od zavedení v roce 2014 na trati Praha –… »
Pendolino otevírá dveře rychlosti 200 km/h na tuzemské síti
11.7.2024 - Správa železnic začala v polovině června se zkouškami, jež by měly vést k pilotnímu schválení rychlosti 200 km/h na prvních úsecích české železniční sítě, pokud tedy pomineme zkušební okruh ve Velimi. »
Pantografy čeká poslední měsíc
9.7.2024 - Velké rozloučení s elektrickými jednotkami řady 460 se sice uskutečnilo už letos v dubnu, poslední provozní nasazení své kariéry však zažívají teprve nyní v souvislosti s rekonstrukcí trati mezi Opavou a Krnovem. »