Přihlásit se do Intranetu ČD

 
 

Železničář / Zpravodajství / Prahu a Harrachov spojily přímé rychlíky

Prahu a Harrachov spojily přímé rychlíky

9.5.2018 – autor: JOSEF HOLEK

Z hlavního města do Harrachova jezdí přímé vlaky Českých drah. Cestující se tak do krkonošského střediska a zpět mohou dostat pohodlně bez přestupu dvakrát denně vždy o víkendech a svátcích. Národní dopravce na linku R 21 nasadil modernizované motorové vozy řady 854.2.

Prahu a Harrachov spojily přímé rychlíky

Rychlík R 1148 Kamenice Českých drah otevřel v polovině dubna provoz přímých spojů Prahy s krkonošským Harrachovem. Vlaky v čele s motorovým vozem řady 854.2 nově jezdí o víkendech a svátcích. Národní dopravce se na novince dohodl s organizátory hromadné dopravy pro Prahu, pro Středočeský kraj a s Libereckým krajem, který byl iniciátorem myšlenky.

„Vlaky Českých drah používám velmi často, zejména k výletům a jsem spokojen,“ nechal se slyšet liberecký hejtman Martin Půta při zaváděcí jízdě. „Jsem rád, že se podařilo prodloužit víkendové linky jedoucí z Prahy do Tanvaldu až do Harrachova. Věřím, že si najdou své cestující, protože přímé spojení je jednodušší a pohodlnější. Turistické spoje v Libereckém kraji také dlouhodobě podporujeme,“ pokračoval.

Přepraví i kola

Zavedení přímých rychlíků byla pro národního dopravce zajímavá výzva. Kvůli značnému sklonu, pro který byla trať v minulosti vybudována jako ozubnicová, a s ohledem na zajištění bezpečnosti na ní mohou jezdit jen vybraná vozidla. Na rychlíky linky R 21 proto České dráhy nasadily výkonné, modernizované stroje splňující další kvalitativní parametry, do Tanvaldu navíc se zařazenými vozy řady Bdtn757. „Čtveřici vozů jsme do Prahy zajistili výměnou z jiných lokalit,“ upřesnil Michal Štěpán, člen představenstva ČD odpovědný za úsek osobní dopravy. „Kromě moderního a pohodlného interiéru jsou vlaky vybaveny informačním vizuálním a audio systémem. Vůz také disponuje menším zavazadlovým oddílem, v němž je možné přepravit jízdní kola,“ doplnil Štěpán, který rovněž připomněl, že pokud budou mít České dráhy předhlášené skupiny cyklistů, jsou schopny jejich přepravu rovněž zajistit.

Cestu do hor vlaky zvládnou za 3 hodiny

a 15 minut, opačně je to za 3 hodiny a 31 minut. Z Prahy bude vyjíždět vlak složený ze čtyř vozů, do Harrachova ale dorazí jen jediný, ostatní se odpojí cestou. Kvůli zavedení rychlíků byl zrušen spěšný „cyklovlak“ 1913 z Kořenova do Turnova. Místo něj do města míří přímé vozy s možností přepravy kol na rychlíku R 1145. Zrušen byl i přímý vůz R1146/Os 5553 z Prahy-Vršovic do Rovenska pod Troskami. Turisté, kteří míří na polskou stranu Krkonoš, mají dále možnost v Tanvaldu nebo Harrachově přestoupit na osobní vlaky ČD mířící do Sklářské Poruby. V tomto případě se svezou moderními motorovými vozy řady 840 RegioSpider.

Jízdní řád Harrachovských rychlíků

Vlaky jezdí z Prahy-Vršovic (7:13 a 13:13) a Prahy hl.n. (7:25 a 13:25) přes Prahu-Vysočany, Prahu-Čakovice, Neratovice, Všetaty, Mladou Boleslav hl.n., Bakov nad Jizerou, Bakov nad Jizerou město, Mnichovo Hradiště, Turnov, Malou Skálu, Železný Brod, Jesenný, Plavy, Velké Hamry, Tanvald a nově pokračují do Dolního Polubného (10:25 a 16:25), Kořenova (10:31 a 16:31) a Harrachova (10:40 a 16:40). V opačném směru pojedou z Harrachova v 11:06 a 17:06 přes Kořenov (11:14 a 17:14), Dolní Polubný (11:22 a 17:22), Tanvald (11:49 a 17:49) a na pražské hlavní nádraží přijedou ve 14:37, resp. ve 20:37. Liberecký kraj má kompletně integrovanou dálkovou i regionální osobní železniční dopravu, proto cestující mohou využít tarifní odbavení i v nových rychlících Českých drah podle podmínek Tarifu ČD i Tarifu IDOL.


Průměrné hodnocení (0 hlasů): 0

Další články této rubriky

Railjet oslavil 10 let na trase z Prahy do Vídně Railjet oslavil 10 let na trase z Prahy do Vídně

15.7.2024 - Až osmkrát denně ve dvouhodinovém intervalu jezdí červené railjety ÖBB a modré railjety Českých drah z Prahy do Vídně. Jeden z těchto vlaků je denně prodloužen až do Drážďan a Berlína. Od zavedení v roce 2014 na trati Praha –… »

Pendolino otevírá dveře rychlosti 200 km/h na tuzemské sítiPendolino otevírá dveře rychlosti 200 km/h na tuzemské síti

11.7.2024 - Správa železnic začala v polovině června se zkouškami, jež by měly vést k pilotnímu schválení rychlosti 200 km/h na prvních úsecích české železniční sítě, pokud tedy pomineme zkušební okruh ve Velimi. »

Pantografy čeká poslední měsícPantografy čeká poslední měsíc

9.7.2024 - Velké rozloučení s elektrickými jednotkami řady 460 se sice uskutečnilo už letos v dubnu, poslední provozní nasazení své kariéry však zažívají teprve nyní v souvislosti s rekonstrukcí trati mezi Opavou a Krnovem. »

 

Všechny články rubriky Zpravodajství

 
 
Filtr pro třídění článků
Datum od
Datum do
Železničář číslo
Rubrika