Přihlásit se do Intranetu ČD

 
 

Železničář / Zpravodajství / Práce na modernizaci trati v Kladně mají začít příští rok

Práce na modernizaci trati v Kladně mají začít příští rok

23.11.2021 – autor: PETR SLONEK

Dlouhá léta připravovaná rekonstrukce trati z Prahy do Kladna dostává konkrétní obrysy. Správa železnic počátkem října vypsala tendr na modernizaci úseku Kladno – Kladno Ostrovec. Jde o část propojení mezi Prahou a Kladnem, které čeká kompletní obnova za 50 miliard korun.

Práce na modernizaci trati v Kladně mají začít příští rok

Práce v Kladně mají začít příští rok, celé propojení by mělo být dokončeno v roce 2029, v Kladně pak o pět let dříve. Přestavba úseku Kladno – Kladno Ostrovec vyjde na čtyři miliardy. Pro Kladno se jedná o zásadní projekt. Z něj a jeho okolí dojíždí denně do Prahy více než 16 000 osob.

Díky zdvoukolejnění a elektrifikaci trati dostanou obyvatelé Kladenska možnost cestovat pohodlněji. Zvýší se traťová rychlost, což umožní zkrácení jízdy. Namísto dnešních 53 minut potrvá osobním vlakem cesta z Kladna na Masarykovo nádraží méně než půl hodiny. Zmodernizuje se 5,3 km trati. Součástí etapy Kladno – Kladno-Ostrovec je vybudování záchytného parkoviště P + R u stanice Kladno s kapacitou téměř 300 míst.

Rekonstrukcí projdou výpravní budovy ve stanici Kladno a Kladno-Ostrovec. V Kladně vzniknou nová nástupiště i bezbariérový podchod. Obnoven bude interiér budovy.

Příprava dalších úseků

Projekt železnice Praha – Kladno – Letiště Václava Havla je rozdělen do více úseků. Na kolejovém rozvětvení stanice Kladno naváže na aktuální etapu další, a to modernizace trati Praha-Ruzyně – Kladno. Ta je ve fázi přípravy podkladů pro stavební povolení a pracovat se má v letech 2022–2025. V rámci další fáze se zmodernizuje úsek Praha-Veleslavín – Praha- -Ruzyně. Vznikne nová stanice Praha-Veleslavín.

Realizace se očekává v letech 2024–2027. Trať mezi stanicemi Praha-Dejvice a Praha-Veleslavín nahradí v letech 2025 až 2029 tunel. Stanice Praha-Dejvice má být podzemní. Mezi Prahou-Bubny a novou zastávkou Praha-Výstaviště se má stavět v letech 2022 až 2024. V roce 2023 začne modernizace stanice Praha Masarykovo nádraží. Rozšíří se počet kolejí ze sedmi na devět a vybuduje se nový vestibul. Na rekonstrukci trati z centra Prahy do Kladna naváže stavba v úseku Praha-Ruzyně – Praha-Letiště Václava Havla. Ta se má uskutečnit v letech 2024 až 2029. Samostatnou akcí je vznik stanice Praha-Letiště Václava Havla Praha, která se začne stavět v roce 2024 a hotovo má být o pět let později.


Průměrné hodnocení (0 hlasů): 0

Další články této rubriky

Railjet oslavil 10 let na trase z Prahy do Vídně Railjet oslavil 10 let na trase z Prahy do Vídně

15.7.2024 - Až osmkrát denně ve dvouhodinovém intervalu jezdí červené railjety ÖBB a modré railjety Českých drah z Prahy do Vídně. Jeden z těchto vlaků je denně prodloužen až do Drážďan a Berlína. Od zavedení v roce 2014 na trati Praha –… »

Pendolino otevírá dveře rychlosti 200 km/h na tuzemské sítiPendolino otevírá dveře rychlosti 200 km/h na tuzemské síti

11.7.2024 - Správa železnic začala v polovině června se zkouškami, jež by měly vést k pilotnímu schválení rychlosti 200 km/h na prvních úsecích české železniční sítě, pokud tedy pomineme zkušební okruh ve Velimi. »

Pantografy čeká poslední měsícPantografy čeká poslední měsíc

9.7.2024 - Velké rozloučení s elektrickými jednotkami řady 460 se sice uskutečnilo už letos v dubnu, poslední provozní nasazení své kariéry však zažívají teprve nyní v souvislosti s rekonstrukcí trati mezi Opavou a Krnovem. »

 

Všechny články rubriky Zpravodajství

 
 
Filtr pro třídění článků
Datum od
Datum do
Železničář číslo
Rubrika