Železničář / Zpravodajství / Práce na koridoru v Praze pokračují
Práce na koridoru v Praze pokračují
18.7.2019 – autor: JOSEF HOLEK
Železniční stavba desetiletí. Tak se hovoří o modernizaci železničního koridoru mezi pražským hlavním nádražím a Hostivaří, která běží od jara 2018 a skončit by měla na podzim 2021. V letošním roce bude ve Vršovicích otevřen podchod mezi 4. nástupištěm a Nuslemi.
![Práce na koridoru v Praze pokračují](/assets/zeleznicar/hlavni-zpravy/vrsovice712.jpg)
Celý podchod, který propojí Nusle a Vršovice, se však cestujícím zpřístupní až v průběhu roku 2021. Stavba bude postupovat od nuselské strany kolejiště směrem k Vršovicím. Podchod vznikne rekonstrukcí a prodloužením nynějšího podchodu. Novinkou je doplnění plánů o jedno ostrovní nástupiště. Stanice tak bude mít celkem čtyři perony. V rámci projektu ještě stavební firmy kompletně rekonstruují nádraží Vršovice a vzniknou rovněž dvě nové zastávky, Praha-Eden a Praha--Zahradní Město. Na stavbu v roce 2022 naváže rekonstrukce Vinohradských tunelů. V nich se bude rekonstruovat kolejiště a jižní zhlaví hlavního nádraží. Opraveno bude i odvodnění celého díla, stěny budou sanovány.
Další články této rubriky
Railjet oslavil 10 let na trase z Prahy do Vídně
15.7.2024 - Až osmkrát denně ve dvouhodinovém intervalu jezdí červené railjety ÖBB a modré railjety Českých drah z Prahy do Vídně. Jeden z těchto vlaků je denně prodloužen až do Drážďan a Berlína. Od zavedení v roce 2014 na trati Praha –… »
Pendolino otevírá dveře rychlosti 200 km/h na tuzemské síti
11.7.2024 - Správa železnic začala v polovině června se zkouškami, jež by měly vést k pilotnímu schválení rychlosti 200 km/h na prvních úsecích české železniční sítě, pokud tedy pomineme zkušební okruh ve Velimi. »
Pantografy čeká poslední měsíc
9.7.2024 - Velké rozloučení s elektrickými jednotkami řady 460 se sice uskutečnilo už letos v dubnu, poslední provozní nasazení své kariéry však zažívají teprve nyní v souvislosti s rekonstrukcí trati mezi Opavou a Krnovem. »