Přihlásit se do Intranetu ČD

 
 

Železničář / Zpravodajství / Postarali jsme se o afghánského ministra dopravy

Postarali jsme se o afghánského ministra dopravy

10.1.2013 – autor: MARTIN NAVRÁTIL

Členy afghánské vlády skutečně nevozíme každý den. Na začátku loňského prosince však České dráhy měly tu čest, že zajišťovaly cestu vládní delegace této exotické středo¬asijské země z Prahy do Pardubic spojem SuperCity Pendolino. Součástí delegace, kterou vedl ministr dopravy a civilního letectví Daúd Alí Nadžáfí, byli také afghánský poslanec Ahmed Šáh Ramazan, ministr veřejných prací Nadžibu¬láh Aoudžan a další v doprovodu prezidenta České-středoasijské smíšené obchodní komory Jiřího Nestávala.

Postarali jsme se o afghánského ministra dopravy

Zajistili jsme prezentaci vozidel domácí výroby

Na nástupišti v Pardubicích přivítal 6. prosince vzácné cestující ředitel KCOD Michal Štěpán. V čekárně ČD Lounge jim náměstek generálního ředitele SŽDC pro provozuschopnost dráhy Bohuslav Navrátil s pomocí překladatele odpřednášel základní pohled na českou železniční infrastrukturu, potažmo dopravu v evropském kontextu vůbec. Zástupce pardubické primátorky Martin Bílek dále odprezentoval projekt modernizace pardubického přednádražního prostoru s úpravou na terminál pro meziměstskou a městskou autobusovou dopravu. Potom si návštěvníci z Afghánistánu prohlédli moderní česká vozidla, konkrétně RegioPantera, CityElefanta a Regionovu s krátkým výkladem Michala Štěpána.

Delegace z Afghánistánu přijela do České republiky podepsat memorandum o spolupráci v rámci dvou dopravních projektů. Konkrétně se jednalo o rozvoj městské veřejné dopravy v Kábulu a projekt vybudování moderní železniční infrastruktury. Součástí doprovodného programu byly nejen zmíněná cesta do Pardubic, ale také do Vysokého Mýta, kde sídlí výrobce autobusů. 

Obnovujeme přátelské vztahy při stavbě infrastruktury

„Vzhledem k různým zahraničním intervencím, které v Afghánistánu v minulých desetiletích vládly, byla železniční doprava u nás prakticky zapomenuta,“ říká ministr dopravy a civilního letectví Daúd Ali Nadžáfí. „Teď se jí ale věnuje velká pozornost. Od roku 2003 se na obnově pracuje a uvažuje se o jejím dalším rozvoji. Vzhledem k tomu, že naše země má velké přírodní zásoby, tak je potřeba, aby železniční doprava fungovala, protože je nutné zajistit převoz surovin z místa jejich těžby pomocí nákladních vlaků. Českoslovenští odborníci přitom už v minulosti postavili trolejbusovou síť v Kábulu a naši lidé výrobky odtud dobře znají, takže doufáme, že Česká republika nám pomůže a postaví železnice v Afghánistánu. Věříme, že se to povede,“ dodal ministr.


Průměrné hodnocení (1 hlasů): 5

Další články této rubriky

Railjet oslavil 10 let na trase z Prahy do Vídně Railjet oslavil 10 let na trase z Prahy do Vídně

15.7.2024 - Až osmkrát denně ve dvouhodinovém intervalu jezdí červené railjety ÖBB a modré railjety Českých drah z Prahy do Vídně. Jeden z těchto vlaků je denně prodloužen až do Drážďan a Berlína. Od zavedení v roce 2014 na trati Praha –… »

Pendolino otevírá dveře rychlosti 200 km/h na tuzemské sítiPendolino otevírá dveře rychlosti 200 km/h na tuzemské síti

11.7.2024 - Správa železnic začala v polovině června se zkouškami, jež by měly vést k pilotnímu schválení rychlosti 200 km/h na prvních úsecích české železniční sítě, pokud tedy pomineme zkušební okruh ve Velimi. »

Pantografy čeká poslední měsícPantografy čeká poslední měsíc

9.7.2024 - Velké rozloučení s elektrickými jednotkami řady 460 se sice uskutečnilo už letos v dubnu, poslední provozní nasazení své kariéry však zažívají teprve nyní v souvislosti s rekonstrukcí trati mezi Opavou a Krnovem. »

 

Všechny články rubriky Zpravodajství

 
 
Filtr pro třídění článků
Datum od
Datum do
Železničář číslo
Rubrika