Železničář / Zpravodajství / Postarali jsme se o afghánského ministra dopravy
Postarali jsme se o afghánského ministra dopravy
10.1.2013 – autor: MARTIN NAVRÁTIL
Členy afghánské vlády skutečně nevozíme každý den. Na začátku loňského prosince však České dráhy měly tu čest, že zajišťovaly cestu vládní delegace této exotické středo¬asijské země z Prahy do Pardubic spojem SuperCity Pendolino. Součástí delegace, kterou vedl ministr dopravy a civilního letectví Daúd Alí Nadžáfí, byli také afghánský poslanec Ahmed Šáh Ramazan, ministr veřejných prací Nadžibu¬láh Aoudžan a další v doprovodu prezidenta České-středoasijské smíšené obchodní komory Jiřího Nestávala.
Zajistili jsme prezentaci vozidel domácí výroby
Na nástupišti v Pardubicích přivítal 6. prosince vzácné cestující ředitel KCOD Michal Štěpán. V čekárně ČD Lounge jim náměstek generálního ředitele SŽDC pro provozuschopnost dráhy Bohuslav Navrátil s pomocí překladatele odpřednášel základní pohled na českou železniční infrastrukturu, potažmo dopravu v evropském kontextu vůbec. Zástupce pardubické primátorky Martin Bílek dále odprezentoval projekt modernizace pardubického přednádražního prostoru s úpravou na terminál pro meziměstskou a městskou autobusovou dopravu. Potom si návštěvníci z Afghánistánu prohlédli moderní česká vozidla, konkrétně RegioPantera, CityElefanta a Regionovu s krátkým výkladem Michala Štěpána.
Delegace z Afghánistánu přijela do České republiky podepsat memorandum o spolupráci v rámci dvou dopravních projektů. Konkrétně se jednalo o rozvoj městské veřejné dopravy v Kábulu a projekt vybudování moderní železniční infrastruktury. Součástí doprovodného programu byly nejen zmíněná cesta do Pardubic, ale také do Vysokého Mýta, kde sídlí výrobce autobusů.
Obnovujeme přátelské vztahy při stavbě infrastruktury
„Vzhledem k různým zahraničním intervencím, které v Afghánistánu v minulých desetiletích vládly, byla železniční doprava u nás prakticky zapomenuta,“ říká ministr dopravy a civilního letectví Daúd Ali Nadžáfí. „Teď se jí ale věnuje velká pozornost. Od roku 2003 se na obnově pracuje a uvažuje se o jejím dalším rozvoji. Vzhledem k tomu, že naše země má velké přírodní zásoby, tak je potřeba, aby železniční doprava fungovala, protože je nutné zajistit převoz surovin z místa jejich těžby pomocí nákladních vlaků. Českoslovenští odborníci přitom už v minulosti postavili trolejbusovou síť v Kábulu a naši lidé výrobky odtud dobře znají, takže doufáme, že Česká republika nám pomůže a postaví železnice v Afghánistánu. Věříme, že se to povede,“ dodal ministr.
Další články této rubriky
Nádraží v Klatovech projde kompletní rekonstrukcí
5.2.2025 - Správa železnic počátkem prosince zahájila celkovou rekonstrukci nádražní budovy v Klatovech. Obnovou projde jak odbavovací hala, tak i obě křídla památkově chráněného objektu. Stavba přinese účelnější využití interiéru… »
Začala modernizace železničního uzlu Česká Třebová
1.2.2025 - Na přelomu roku začala modernizace železničního uzlu Česká Třebová. Správa železnic tak zahájila jednu z nejvýznamnějších staveb za 17,132 miliardy korun. Staví se za provozu. Soutěž vyhrály společnosti Eurovia CZ; Strabag Rail;… »
Dopravce splnil podmínky dle normy ISO 50001
31.1.2025 - Na základě Českým drahám udělených certifikací dle normy ISO 50001 se od 25. až 29. listopadu 2024 uskutečnil recertifikační audit zaměřený na plnění požadavků implementace normy v oblasti hospodaření s energií smluvně… »