Přihlásit se do Intranetu ČD

 
 

Železničář / Zpravodajství / Polovina olomouckých Panterů je doma

Polovina olomouckých Panterů je doma

10.1.2024

V olomouckém depu je již polovina z plánované třiceti kusové flotily moderních elektrických jednotek RegioPanter. Tři vlaky z předchozí série před Vánoci doplnila jedenáctá a dvanáctá jednotka v nejnovějším provedení, konkrétně vlaky 640.208 a 640.217. Okamžitě zamířily do provozu. Zbývajících 15 vlaků výrobce dodá do jara 2024 a nahradí zbývající klasické soupravy s lokomotivou nebo staré jednotky řady 460 zvané Tornáno.

Polovina olomouckých Panterů je doma

V současnosti najezdí jednotky na území kraje každý den v průměru přes 7 300 kilometrů. Obsluhují linky Šumperk – Uničov – Olomouc – Přerov – Nezamyslice – Vyškov na Moravě a Kouty nad Desnou – Zábřeh na Moravě – Olomouc – Prostějov – Nezamyslice. Nejpozději od jara 2024 zamíří RegioPantery i na třetí krajskou linku Olomouc – Přerov – Hranice na Moravě – Vsetín a denní běh po krajských tratích se zvýší na v průměru na více než 11 300 kilometrů a kapacita jednotek bude více než 7 000 míst k sezení. S novým jízdním řádem vzrostl počet RegioPanterů nasazených i na linku z Hranic na Moravě do Ostravy a koncem roku 2024 obslouží stejný typ vlaků spoje z Přerova do Otrokovic a Břeclavi. RegioPantery nabízejí cestujícím komfortní bezbariérové cestování v klimatizovaných prostorech vybavených palubní wi-fi a zásuvkami 230 V 50 Hz AC a USB konektory k dobíjení drobné cestovní elektroniky. 


Průměrné hodnocení (2 hlasů): 3

Další články této rubriky

Railjet oslavil 10 let na trase z Prahy do Vídně Railjet oslavil 10 let na trase z Prahy do Vídně

15.7.2024 - Až osmkrát denně ve dvouhodinovém intervalu jezdí červené railjety ÖBB a modré railjety Českých drah z Prahy do Vídně. Jeden z těchto vlaků je denně prodloužen až do Drážďan a Berlína. Od zavedení v roce 2014 na trati Praha –… »

Pendolino otevírá dveře rychlosti 200 km/h na tuzemské sítiPendolino otevírá dveře rychlosti 200 km/h na tuzemské síti

11.7.2024 - Správa železnic začala v polovině června se zkouškami, jež by měly vést k pilotnímu schválení rychlosti 200 km/h na prvních úsecích české železniční sítě, pokud tedy pomineme zkušební okruh ve Velimi. »

Pantografy čeká poslední měsícPantografy čeká poslední měsíc

9.7.2024 - Velké rozloučení s elektrickými jednotkami řady 460 se sice uskutečnilo už letos v dubnu, poslední provozní nasazení své kariéry však zažívají teprve nyní v souvislosti s rekonstrukcí trati mezi Opavou a Krnovem. »

 

Všechny články rubriky Zpravodajství

 
 
Filtr pro třídění článků
Datum od
Datum do
Železničář číslo
Rubrika