Železničář / Zpravodajství / Plzeňské nádraží opět září novotou
Plzeňské nádraží opět září novotou
18.2.2024
Po téměř tříleté rekonstrukci v hodnotě zhruba jedné miliardy korun se počátkem ledna otevřela památkově chráněná budova hlavního nádraží v Plzni z roku 1907. Celý objekt, jímž denně projde až 20 tisíc cestujících, má novou střechu, fasádu, interiéry včetně oken a dveří, zkvalitnily se služby pro cestující, nový je také bezbariérový přístup.
![Plzeňské nádraží opět září novotou](/assets/zeleznicar/zpravodajstvi/plzen-hl--nadrazi.jpg)
V průběhu ledna se ještě dokončovaly poslední práce ve veřejných prostorách a celá stavba by měla definitivně skončit v závěru března. Provizorně zpřístupněná je i horní hala v úrovni nástupišť. Dodělávají se zde zejména komerční prostory. Pro cestující se už otevřela provozovna KFC, vůbec první na českých nádražích. Fastfoodový řetězec KFC, průchozí na venkovní zahrádku, je v jednom historickém sálu, ve druhém vzniká drogerie. Lidé budou moci využít i knihkupectví, kavárnu a prodejnu čerstvých potravin. V dolní hale budou od dubna pizzerie, prodejna tisku, rychlé občerstvení a v prostoru před nádražím městská policie, kadeřnictví a květinářství. Nový informační systém přispěje k lepšímu přehledu o odjezdech vlaků. Vše potřebné se lidé dozví jak ve vstupní, tak i v horní hale. V uplynulých letech prošlo modernizací kolejiště nádraží. Na jaře roku 2021 na ni navázala celková rekonstrukce budovy.
Další články této rubriky
Railjet oslavil 10 let na trase z Prahy do Vídně
15.7.2024 - Až osmkrát denně ve dvouhodinovém intervalu jezdí červené railjety ÖBB a modré railjety Českých drah z Prahy do Vídně. Jeden z těchto vlaků je denně prodloužen až do Drážďan a Berlína. Od zavedení v roce 2014 na trati Praha –… »
Pendolino otevírá dveře rychlosti 200 km/h na tuzemské síti
11.7.2024 - Správa železnic začala v polovině června se zkouškami, jež by měly vést k pilotnímu schválení rychlosti 200 km/h na prvních úsecích české železniční sítě, pokud tedy pomineme zkušební okruh ve Velimi. »
Pantografy čeká poslední měsíc
9.7.2024 - Velké rozloučení s elektrickými jednotkami řady 460 se sice uskutečnilo už letos v dubnu, poslední provozní nasazení své kariéry však zažívají teprve nyní v souvislosti s rekonstrukcí trati mezi Opavou a Krnovem. »