Železničář / Zpravodajství / Pendolino s ETCS vyrazilo do provozu
Pendolino s ETCS vyrazilo do provozu
2.6.2024
Do první sériové jednotky řady 680-005 Pendolino byla úspěšně nainstalována palubní jednotka ETCS. Dceřiná společnost Českých drah ČD-Telematika ji 7. května vrátila dopravci k opětovnému užívání do provozu. Tedy právě včas, aby mohla být nasazována na fanouškovské spoje v rámci Mistrovství světa IIHF v ledním hokeji 2024.
![Pendolino s ETCS vyrazilo do provozu](/assets/zeleznicar/zpravodajstvi/pendo_fanousci.jpg)
Jednotka začala jezdit ve zkušebním provozu Switch-OFF, tedy s ETCS v izolaci. Bez cestujících vyrazila do Bohumína a následně do Ostravy, kde byla 10. května slavnostně přistavena na první fanouškovský spoj SC 508 MS HOKEJ 2024 s odjezdem v 11:10 z Ostravy do Prahy. „Jsme rádi, že jsme splněním všech požadavků zákazníka a dokončením prací dle harmonogramu mohli přispět k hladkému průběhu vypravení speciálních spojů pro fanoušky,“ řekli zástupci společnosti ČD-Telematika. Česko hostilo MS ledním hokeji znovu po devíti letech. České dráhy se staly oficiálním dopravcem šampionátu a zajistily přepravu hokejových týmů, rozhodčích, organizátorů i fanoušků mezi místy konání zápasů v Praze a v Ostravě.
Další články této rubriky
Railjet oslavil 10 let na trase z Prahy do Vídně
15.7.2024 - Až osmkrát denně ve dvouhodinovém intervalu jezdí červené railjety ÖBB a modré railjety Českých drah z Prahy do Vídně. Jeden z těchto vlaků je denně prodloužen až do Drážďan a Berlína. Od zavedení v roce 2014 na trati Praha –… »
Pendolino otevírá dveře rychlosti 200 km/h na tuzemské síti
11.7.2024 - Správa železnic začala v polovině června se zkouškami, jež by měly vést k pilotnímu schválení rychlosti 200 km/h na prvních úsecích české železniční sítě, pokud tedy pomineme zkušební okruh ve Velimi. »
Pantografy čeká poslední měsíc
9.7.2024 - Velké rozloučení s elektrickými jednotkami řady 460 se sice uskutečnilo už letos v dubnu, poslední provozní nasazení své kariéry však zažívají teprve nyní v souvislosti s rekonstrukcí trati mezi Opavou a Krnovem. »