Přihlásit se do Intranetu ČD

 
 

Železničář / Zpravodajství / Pavel Krtek se v Praze sešel s albánským velvyslancem

Pavel Krtek se v Praze sešel s albánským velvyslancem

10.5.2017 – autor: REDAKCE

Předseda představenstva a generální ředitel Českých drah Pavel Krtek přivítal 9. května velvyslance Albánské republiky Riza Poda. V sídle Generálního ředitelství ČD probrali možnosti spolupráce v tuzemsku. Ta se týká především firem, ať už v oblasti infrastruktury nebo výroby a oprav kolejových vozidel.

Pavel Krtek se v Praze sešel s albánským velvyslancem

V Albánii jsou například stále v provozu dieselelektrické lokomotivy T669.0 z ČKD Praha. Velký potenciál spočívá ale především v širokých možnostech českých stavebních a technologických podniků a výrobců strojů či zařízení, kteří by se mohli v budoucnu podílet na obnově zanedbané infrastruktury tamní železnice.  

Šéf ČD Pavel Krtek s velvyslancem probrali také stav přípravy reformy Organizace pro spolupráci železnic (OSŽD). Jejím cílem je jednak přiblížit se více zákazníkovi a v neposlední řadě přizpůsobit strukturu OSŽD realitě železničního trhu v Evropě a umožnit aktivní zapojení všech hráčů na trhu.

Rozvoj brzdí nedostatek vozidel

Železniční doprava v Albánii patří k nejmladším v Evropě. Její páteř tvoří trať na jaderském pobřeží s jedinou delší odbočkou procházející náročným horským terénem z Drače do Pogradece. Albánská železniční sít měří 447 km a je zcela bez elektrifikace. Maximální dosahovaná rychlost se na většině tratí pohybuje mezi 35 a 50 km v hodině.

Od počátku se železnice potýkala s nedostatkem vozidel. První parní lokomotivy získala darem z bývalého SSSR, další vozidla pak z větší části barterem. Tak se dnes v Albánii můžeme v provozu setkat s osobními vagony z Číny, Československo výměnou za chrom zase v 60. letech dodalo první dieselové lokomotivy. Dnes se obměna vozového parku uskutečňuje především prostřednictví nákupu vyřazených kusů z francouzských, italských, německých či rakouských železnic.


Průměrné hodnocení (8 hlasů): 4.25

Další články této rubriky

Nadační fond Skupiny ČD pomůže železničářům v nouzi Nadační fond Skupiny ČD pomůže železničářům v nouzi

5.8.2020 - České dráhy a jejich největší dceřiná společnost ČD Cargo založily Nadační fond Skupiny ČD – ŽELEZNICE SRDCEM. Cílem je podporovat železničáře, kteří při výkonu svého zaměstnání utrpěli úraz nebo se nikoli vlastní… »

Na noční hlídce s bezpečnostní agenturouNa noční hlídce s bezpečnostní agenturou

20.7.2020 - České dráhy musejí před nenechavci a vandaly chránit nejen svá železniční vozidla, ale i řadu nemovitostí. Například části nádraží. A zvláště skladové prostory se někdy stávají rejdištěm bezdomovců a narkomanů. Na jednu… »

Jaroměř získala nový terminál i nádražíJaroměř získala nový terminál i nádraží

17.7.2020 - Východočeská Jaroměř, která je důležitou železniční křižovatkou v Královéhradeckém kraji, dostane v červenci postupně k dispozici nejen dvě zbrusu nová ostrovní nástupiště, ale i nový terminál autobusové dopravy, který se… »

 

Všechny články rubriky Zpravodajství

 

Tipy redakce

 
 
Filtr pro třídění článků
Datum od
Datum do
Železničář číslo
Rubrika