Železničář / Zpravodajství / Pavel Krtek hovořil o převodu nádraží
Pavel Krtek hovořil o převodu nádraží
27.6.2017 – autor: JOSEF HOLEK
Předseda představenstva a generální ředitel Českých drah Pavel Krtek přednášel na semináři Nádraží včerejška, nádraží zítřka: zkušenosti Francie a České republiky, kterou v pátek 23. června pořádalo Francouzské velvyslanectví v Praze. První muž ČD hovořil především o převodu nádraží z ČD na Správu železniční dopravní cesty. Kromě něj se akce například zúčastnili i pařížský místostarosta, ředitel rozvoje Agentury pro technické studie AREP – SNCF, generální ředitelé SŽDC a Státní fondu dopravní infrastruktury, tuzemský ministr dopravy a samozřejmě Jeho Excelence Velvyslanec Francie.

Francouzská ambasáda hostila o předposledním červnovém pátku seminář Nádraží včerejška, nádraží zítřka: zkušenosti Francie a České republiky. Na přednáškovém fóru, kde se svým příspěvkem o převodu nádraží z ČD na SŽDC vystoupil i generální ředitel a předseda představenstva ČD Pavel Krtek, hovořili přední francouzští i čeští manažeři z oblasti železniční dopravy či zástupci městských aglomerací z obou zemí. Například Jean-Louis Missika, místostarosta Paříže, hovořil o projektu Grand Paris, o modelech francouzských nádraží pak Stéphane Séguier, ředitel rozvoje Agentury pro technické studie AREP – SNCF. Naopak generální ředitel SŽDC Pavel Surý plénum informoval o strategii modernizace našich železničních stanic, šéf SFDI Zbyněk Hořelica pohovořil o nástrojích financování nádraží a vůbec železniční infrastruktury.
Dále se hovořilo i budoucnosti nádraží, energetické účinnosti budov, valorizaci komerčních prostor či vlivu vysokorychlostní železnice na mobilitu. Prostor vznikl i pro diskusi Pavla Krtka s Jeho Excelencí Rolandem Galharagueem, francouzským velvyslancem.
Další články této rubriky
Libeňský přesmyk odstraní úzké hrdlo na koridoru
28.4.2025 - Správa železnic hledá zhotovitele dokumentace pro povolení stavby Libeňského přesmyku. Přebudování trati mezi Libní a Malešicemi pomůže odstranit kritické místo, které dnes představuje úrovňové křížení vlaků ve východní… »
SŽ vybrala stavitele první části rychlotrati Brno - Přerov
25.4.2025 - Modernizace první části trati z Brna do Přerova začíná, Správa železnic vybrala zhotovitele prací mezi Nezamyslicemi a Kojetínem. Nejlepší nabídku ve výši 6,69 miliardy korun podaly společnosti STRABAG Rail, EUROVIA CZ a PORR. Stavba… »
Ve Studénce začala stavba podjezdu pod koridorem
22.4.2025 - Bezmála po deseti letech od tragického střetu Pendolina s kamionem na železničním přejezdu ve Studénce na Novojičínsku, při němž zemřeli tři lidé a další včetně strojvedoucího se vážně zranili, začala koncem března stavba… »