Železničář / Zpravodajství / Parní krásky se připravují na sezonu
Parní krásky se připravují na sezonu
15.3.2022 – autor: JOSEF HOLEK
Zaměstnanci Centra historických vozidel (CHV) v zimě opět nezaháleli. Řadu historických skvostů během ní připravují na nadcházející sezonu anebo se věnují opravám dalších exponátů. Ředitel CHV a ČD Muzea v Lužné u Rakovníka Marek Plochý zmínil parní lokomotivy, na kterých se aktuálně pracuje.
![Parní krásky se připravují na sezonu](/assets/zeleznicar/zpravodajstvi/sezona-luzna1260.jpg)
V Lužné mechanici dokončují opravu lokomotivy 423.009, přičemž zkušební jízdu a zatopení si odbyde v březnu. Dále technici usilovně pracují i na opravě lokomotivy 464.008 a renovují části stroje 313.432. V Olomouci se pak na sezonu připravuje Rosnička 464.202, ve Valašském Meziříčí kolegové pracují na rekonstrukci „páry“ 423.041, Plzeňáci dokončují opravu Kafemlejnku 310.072 a Budějovičtí na sezonu připravují Kafemlejnek 310.093. Práce pokračují i v České Lípě, tentokrát na Albatrosu 498.112. Tady navíc pečují i o Šlechtičnu 475.179, která má problém s kotlem. Podle Marka Plochého bude mašina opět provozuschopná, čeká se jen na uvolnění opravárenských kapacit. Předpokládané zahájení opravy je v roce 2023.
Další články této rubriky
Railjet oslavil 10 let na trase z Prahy do Vídně
15.7.2024 - Až osmkrát denně ve dvouhodinovém intervalu jezdí červené railjety ÖBB a modré railjety Českých drah z Prahy do Vídně. Jeden z těchto vlaků je denně prodloužen až do Drážďan a Berlína. Od zavedení v roce 2014 na trati Praha –… »
Pendolino otevírá dveře rychlosti 200 km/h na tuzemské síti
11.7.2024 - Správa železnic začala v polovině června se zkouškami, jež by měly vést k pilotnímu schválení rychlosti 200 km/h na prvních úsecích české železniční sítě, pokud tedy pomineme zkušební okruh ve Velimi. »
Pantografy čeká poslední měsíc
9.7.2024 - Velké rozloučení s elektrickými jednotkami řady 460 se sice uskutečnilo už letos v dubnu, poslední provozní nasazení své kariéry však zažívají teprve nyní v souvislosti s rekonstrukcí trati mezi Opavou a Krnovem. »