Železničář / Zpravodajství / Parkoviště u nádraží na jihu Moravy jsou využívaná
Parkoviště u nádraží na jihu Moravy jsou využívaná
5.4.2019 – autor: MARTIN HARÁK
Vlaky Českých drah zabezpečující regionální dopravu na jižní Moravě jsou hlavně ve špičkách pracovních dnů značně vytížené. Není divu, protože řada stálých zákazníků ČD používá železnici k rychlé cestě do zaměstnání a své automobily nechávají zaparkované na parkovištích typu P+R u železničních stanic.
![Parkoviště u nádraží na jihu Moravy jsou využívaná](/assets/zeleznicar/hlavni-zpravy/parkoviste712.jpg)
Odstavné plochy jsou díky tomu hojně využívané. Model P+R představuje jednu z možností, jak odlehčit přetíženým komunikacím na příjezdu do Brna. Kromě Čebína a Adamova je obsazenost na stáních P+R vyšší než osmdesát procent, v Blansku, Bílovicích nad Svitavou nebo Tišnově převyšuje dokonce hodnotu devadesáti procent. Proto vznikl například v Bílovicích plán na výstavbu parkovacího domu typu P+R a v Kuřimi a Židlochovicích chystají odstavná parkoviště. K tomu se hned dvě nové odstavné plochy mají postavit také v Křenovicích u horního nádraží, odkud jezdí v pravidelných intervalech přímé vlaky do Brna.
Další články této rubriky
Railjet oslavil 10 let na trase z Prahy do Vídně
15.7.2024 - Až osmkrát denně ve dvouhodinovém intervalu jezdí červené railjety ÖBB a modré railjety Českých drah z Prahy do Vídně. Jeden z těchto vlaků je denně prodloužen až do Drážďan a Berlína. Od zavedení v roce 2014 na trati Praha –… »
Pendolino otevírá dveře rychlosti 200 km/h na tuzemské síti
11.7.2024 - Správa železnic začala v polovině června se zkouškami, jež by měly vést k pilotnímu schválení rychlosti 200 km/h na prvních úsecích české železniční sítě, pokud tedy pomineme zkušební okruh ve Velimi. »
Pantografy čeká poslední měsíc
9.7.2024 - Velké rozloučení s elektrickými jednotkami řady 460 se sice uskutečnilo už letos v dubnu, poslední provozní nasazení své kariéry však zažívají teprve nyní v souvislosti s rekonstrukcí trati mezi Opavou a Krnovem. »