Přihlásit se do Intranetu ČD

 
 

Železničář / Zpravodajství / Pardubický železniční uzel projde rekonstrukcí

Pardubický železniční uzel projde rekonstrukcí

28.3.2019 – autor: MARTIN HARÁK

Pardubice hlavní nádraží – jeden z nejvýznamnějších a současně nejzatíženějších železničních uzlů na prvním železničním tranzitním koridoru projde kompletní přestavbou. Se stavebními pracemi se začne už letos a pokračovat budou až do poloviny roku 2022.

Pardubický železniční uzel projde rekonstrukcí

Rekonstrukcí projde nejen nádražní budova, ale podstatná část kolejiště a také oba podchody. Ty budou prodlouženy na nové, v pořadí již páté ostrovní nástupiště umístěné na straně městské části Dukla. Úpravy čekají i všechna stávající nástupiště, která budou zvýšena na úroveň podlah železničních vozů, aby se cestujícím lépe a pohodlněji nastupovalo a vystupovalo z vlaků. Vylepšená nástupiště získají nový informační a orientační systém, rozhlas a zvukové majáčky pro nevidomé. Na všechna nástupiště se cestující snadno dostanou pomocí eskalátorů, bezbariérový přístup zajistí výtahy v odjezdovém podchodu.

Přestavbou projde nejen železniční stanice, ale i její nejbližší okolí. Již loni v létě pardubičtí radní rozhodli o zahájení přípravy zadávacích podmínek pro výběr zpracovatele projektové dokumentace na terminál B pro autobusovou regionální dopravu. Ten se bude kvůli maximálnímu komfortu cestujících nacházet v bezprostřední blízkosti hlavního nádraží, konkrétně za bytovým domem na náměstí Jana Pernera. Stávající autobusové nádraží v Pardubicích, které je vzdálené od železniční stanice několik stovek metrů a cestující se k němu dostávají komplikovaným způsobem přes frekventovanou silnici, zůstane v provozu patrně ještě do konce letošního roku. Soukromý majitel pak chce na pozemcích autobusového nádraží realizovat nový developerský projekt. Poté bude zhruba rok a půl nádraží na provizorním místě, než Město Pardubice dokončí nový terminál, který by měl být vzdálený jen pár metrů od nejbližšího železničního nástupiště. Podobně byl předloni vybudován terminál A, umístěný strategicky přímo před nádražní budovou, kam zajíždějí městské autobusy a trolejbusy.

Součástí celkové přestavby pardubického uzlu je i naplánovaná spojovací lávka pro pěší přes železniční koridor, která povede k terminálu C – JIH s parkovacím domem. Ten vyroste poblíž Dopravního podniku na Dukle. Pardubice navíc očekávají v nejbližších letech modernizaci a zdvoukolejnění silně vytížené trati do sousedního Hradce Králové ve zbývajícím úseku Pardubice hlavní nádraží – Stéblová. Jízdní doba mezi oběma východočeskými metropolemi Pardubicemi a Hradcem Králové by se měla zkrátit na pouhých 12 minut. Výstavba začne v březnu 2022 a dokončena by měla být nejpozději do listopadu 2024.


Průměrné hodnocení (7 hlasů): 4.57

Další články této rubriky

Railjet oslavil 10 let na trase z Prahy do Vídně Railjet oslavil 10 let na trase z Prahy do Vídně

15.7.2024 - Až osmkrát denně ve dvouhodinovém intervalu jezdí červené railjety ÖBB a modré railjety Českých drah z Prahy do Vídně. Jeden z těchto vlaků je denně prodloužen až do Drážďan a Berlína. Od zavedení v roce 2014 na trati Praha –… »

Pendolino otevírá dveře rychlosti 200 km/h na tuzemské sítiPendolino otevírá dveře rychlosti 200 km/h na tuzemské síti

11.7.2024 - Správa železnic začala v polovině června se zkouškami, jež by měly vést k pilotnímu schválení rychlosti 200 km/h na prvních úsecích české železniční sítě, pokud tedy pomineme zkušební okruh ve Velimi. »

Pantografy čeká poslední měsícPantografy čeká poslední měsíc

9.7.2024 - Velké rozloučení s elektrickými jednotkami řady 460 se sice uskutečnilo už letos v dubnu, poslední provozní nasazení své kariéry však zažívají teprve nyní v souvislosti s rekonstrukcí trati mezi Opavou a Krnovem. »

 

Všechny články rubriky Zpravodajství

 
 
Filtr pro třídění článků
Datum od
Datum do
Železničář číslo
Rubrika