Železničář / Zpravodajství / Pardubický kraj získá od ČD parní lokomotivu 310.922
Pardubický kraj získá od ČD parní lokomotivu 310.922
18.10.2023
Pardubický kraj koupí od Českých drah za 763 tisíc korun parní lokomotivu 310.922, která je po nehodě v roce 2011 v neprovozuschopném stavu v České Třebové. Plánuje ji ve spolupráci s Muzeem starých strojů a technologií v Žamberku opravit a znovu nasadit například v rámci pravidelných letních jízd. Využije ji také pro železniční muzeum, které buduje v Dolní Lipce na Orlickoústecku.
„Jsem rád, že jsme se s národním dopravcem domluvili na řešení, které je pro zachování železniční nostalgie tím nejlepším pro všechny strany včetně cestujících a milovníků páry,“ řekl hejtman Martin Netolický. Parní lokomotiva 310.922 vznikla v roce 1930 v továrně v Adamově, která v té době patřila pod závody Škoda. Stroj v roce 1935 odkoupilo ministerstvo národní obrany a zařadilo ho pro potřeby železničního vojska k Železničnímu pluku v Pardubicích. Od konce 70. let byla vystavena jako pomník v depu v České Třebové. V polovině 90. let se dočkala opravy a byla zprovozněna. Pak byla často k vidění při nostalgických jízdách zejména ve východních Čechách a na Vysočině. V červenci 2011 vykolejila. Odstavena byla v České Třebové, kde ji lze vidět při různých prezentačních akcích.
Další články této rubriky
Railjet oslavil 10 let na trase z Prahy do Vídně
15.7.2024 - Až osmkrát denně ve dvouhodinovém intervalu jezdí červené railjety ÖBB a modré railjety Českých drah z Prahy do Vídně. Jeden z těchto vlaků je denně prodloužen až do Drážďan a Berlína. Od zavedení v roce 2014 na trati Praha –… »
Pendolino otevírá dveře rychlosti 200 km/h na tuzemské síti
11.7.2024 - Správa železnic začala v polovině června se zkouškami, jež by měly vést k pilotnímu schválení rychlosti 200 km/h na prvních úsecích české železniční sítě, pokud tedy pomineme zkušební okruh ve Velimi. »
Pantografy čeká poslední měsíc
9.7.2024 - Velké rozloučení s elektrickými jednotkami řady 460 se sice uskutečnilo už letos v dubnu, poslední provozní nasazení své kariéry však zažívají teprve nyní v souvislosti s rekonstrukcí trati mezi Opavou a Krnovem. »