Železničář / Zpravodajství / Pardubice čeká velká rekonstrukce
Pardubice čeká velká rekonstrukce
14.4.2020 – autor: MARTIN HARÁK
Rekonstrukce na jednom z největších českých železničních uzlů, pardubickém hlavním nádraží, začne už letos v srpnu. Modernizací projde jak komplex nádražních budov, včetně haly pro cestující, hotelové budovy a některých dosud nevyužívaných prostor, tak i samotné kolejiště.
![Pardubice čeká velká rekonstrukce](/assets/zeleznicar/hlavni-zpravy/pardubice-_2__2.jpg)
Na nádraží stavbaři vybudují zcela nové, páté ostrovní nástupiště, ke kterému budou prodlouženy oba stávající podchody. Proměnou projdou i zbývající čtyři perony a odzvonit má i nepohodlnému přístupu k vlakům, a proto se počítá s pohyblivými eskalátory. Imobilní cestující mohou sice již dnes používat speciální výtah, ten se ale nově přesune do příjezdového podchodu, kde bude lépe dosažitelný. Letos stavbaři počítají s přípravnými pracemi, jako jsou například demolice či dočasné přeložky zabezpečovacích kabelů, příští rok bude rekonstrukce uzlu pokračovat stavbou nového mostu přes ulici 17. listopadu a začne se opravovat první a druhé nástupiště. V roce 2022 se opraví ještě třetí a čtvrtý peron a vybudováno bude nové nástupiště č. 5.
Další články této rubriky
Railjet oslavil 10 let na trase z Prahy do Vídně
15.7.2024 - Až osmkrát denně ve dvouhodinovém intervalu jezdí červené railjety ÖBB a modré railjety Českých drah z Prahy do Vídně. Jeden z těchto vlaků je denně prodloužen až do Drážďan a Berlína. Od zavedení v roce 2014 na trati Praha –… »
Pendolino otevírá dveře rychlosti 200 km/h na tuzemské síti
11.7.2024 - Správa železnic začala v polovině června se zkouškami, jež by měly vést k pilotnímu schválení rychlosti 200 km/h na prvních úsecích české železniční sítě, pokud tedy pomineme zkušební okruh ve Velimi. »
Pantografy čeká poslední měsíc
9.7.2024 - Velké rozloučení s elektrickými jednotkami řady 460 se sice uskutečnilo už letos v dubnu, poslední provozní nasazení své kariéry však zažívají teprve nyní v souvislosti s rekonstrukcí trati mezi Opavou a Krnovem. »