Železničář / Zpravodajství / Papoušek otevřel sezonu na Švestkové dráze
Papoušek otevřel sezonu na Švestkové dráze
23.4.2019 – autor: JOSEF HOLEK
Jízda historické soupravy s parní lokomotivou 477.043 z Centra historických vozidel Českých drah v Lužné u Rakovníka odstartovala letošní turistickou sezonu na Švestkové dráze. Tuto trať vlastní a provozuje společnost AŽD Praha a spojuje Most, Lovosice a Litoměřice.

Parní vlak vyjel o poslední březnové sobotě mimořádně už z Ústí nad Labem a do Mostu i zpět přepravil několik stovek cestujících. Během letošního roku bude majitel trati a současně provozovatel připravovat vše na prosincové spuštění každodenního provozu. Ten byl na trati ukončen v roce 2007 kvůli nízkému vytížení. Vše se změnilo v roce 2016, kdy trať koupila AŽD Praha. Ta začala investovat do oprav železničního spodku i svršku včetně sdělovacího a zabezpečovacího zařízení. Zároveň ze Švestkové dráhy udělala zkušební polygon, kde se budou testovat stávající i zcela nové technologie. Místy se bude jezdit rychlostí až 100 km/h. Švestková dráha je nejen odborníky, ale také laickou veřejností označována za jednu z nejkrásnějších regionálních tratí u nás. Už od roku 1895 se vine malebnou krajinou Českého středohoří kolem zřícenin hradů Košťálov, Oltářík (Hrádek), hradu Skalka a dalších kouzelných míst.
Další články této rubriky
Představitelé ČD a MÁV jednali o mezinárodní dopravě
12.4.2025 - V Praze se v půlce března uskutečnilo jednání mezi Českými drahami a maďarským národním dopravcem MÁV. Do metropole zavítal generální ředitel holdingu MÁV Zsolt Hegyi spolu s řediteli pro osobní dopravu a strategii. Na české… »
Muzejní Brejlovec pomáhal s likvidací následků nehody
10.4.2025 - Legendární motorová lokomotiva T 478.3001 ze sbírky historických vozidel Českých drah pomáhala s likvidací následků nehody, která se stala na konci února nedaleko Hustopečí nad Bečvou. Při mimořádné události vykolejil nákladní… »
Bateriové RegioPantery ČD přilákaly další cestující
6.4.2025 - Čtyři bateriové jednotky RegioPanter najely v Moravskoslezském kraji už 170 tisíc kilometrů. V provozu jsou od poloviny prosince 2024 na trati z Ostravy přes Studénku a Štramberk do Veřovic. Nasazení vlaků s tímto alternativním pohonem… »