Železničář / Zpravodajství / Papoušek otevřel sezonu na Švestkové dráze
Papoušek otevřel sezonu na Švestkové dráze
23.4.2019 – autor: JOSEF HOLEK
Jízda historické soupravy s parní lokomotivou 477.043 z Centra historických vozidel Českých drah v Lužné u Rakovníka odstartovala letošní turistickou sezonu na Švestkové dráze. Tuto trať vlastní a provozuje společnost AŽD Praha a spojuje Most, Lovosice a Litoměřice.
![Papoušek otevřel sezonu na Švestkové dráze](/assets/zeleznicar/historie/svestkovka712.jpg)
Parní vlak vyjel o poslední březnové sobotě mimořádně už z Ústí nad Labem a do Mostu i zpět přepravil několik stovek cestujících. Během letošního roku bude majitel trati a současně provozovatel připravovat vše na prosincové spuštění každodenního provozu. Ten byl na trati ukončen v roce 2007 kvůli nízkému vytížení. Vše se změnilo v roce 2016, kdy trať koupila AŽD Praha. Ta začala investovat do oprav železničního spodku i svršku včetně sdělovacího a zabezpečovacího zařízení. Zároveň ze Švestkové dráhy udělala zkušební polygon, kde se budou testovat stávající i zcela nové technologie. Místy se bude jezdit rychlostí až 100 km/h. Švestková dráha je nejen odborníky, ale také laickou veřejností označována za jednu z nejkrásnějších regionálních tratí u nás. Už od roku 1895 se vine malebnou krajinou Českého středohoří kolem zřícenin hradů Košťálov, Oltářík (Hrádek), hradu Skalka a dalších kouzelných míst.
Další články této rubriky
Railjet oslavil 10 let na trase z Prahy do Vídně
15.7.2024 - Až osmkrát denně ve dvouhodinovém intervalu jezdí červené railjety ÖBB a modré railjety Českých drah z Prahy do Vídně. Jeden z těchto vlaků je denně prodloužen až do Drážďan a Berlína. Od zavedení v roce 2014 na trati Praha –… »
Pendolino otevírá dveře rychlosti 200 km/h na tuzemské síti
11.7.2024 - Správa železnic začala v polovině června se zkouškami, jež by měly vést k pilotnímu schválení rychlosti 200 km/h na prvních úsecích české železniční sítě, pokud tedy pomineme zkušební okruh ve Velimi. »
Pantografy čeká poslední měsíc
9.7.2024 - Velké rozloučení s elektrickými jednotkami řady 460 se sice uskutečnilo už letos v dubnu, poslední provozní nasazení své kariéry však zažívají teprve nyní v souvislosti s rekonstrukcí trati mezi Opavou a Krnovem. »