Přihlásit se do Intranetu ČD

 
 

Železničář / Zpravodajství / Papoušek otevřel sezonu na Švestkové dráze

Papoušek otevřel sezonu na Švestkové dráze

23.4.2019 – autor: JOSEF HOLEK

Jízda historické soupravy s parní lokomotivou 477.043 z Centra historických vozidel Českých drah v Lužné u Rakovníka odstartovala letošní turistickou sezonu na Švestkové dráze. Tuto trať vlastní a provozuje společnost AŽD Praha a spojuje Most, Lovosice a Litoměřice.

Papoušek otevřel sezonu na Švestkové dráze

Parní vlak vyjel o poslední březnové sobotě mimořádně už z Ústí nad Labem a do Mostu i zpět přepravil několik stovek cestujících. Během letošního roku bude majitel trati a současně provozovatel připravovat vše na prosincové spuštění každodenního provozu. Ten byl na trati ukončen v roce 2007 kvůli nízkému vytížení. Vše se změnilo v roce 2016, kdy trať koupila AŽD Praha. Ta začala investovat do oprav železničního spodku i svršku včetně sdělovacího a zabezpečovacího zařízení. Zároveň ze Švestkové dráhy udělala zkušební polygon, kde se budou testovat stávající i zcela nové technologie. Místy se bude jezdit rychlostí až 100 km/h. Švestková dráha je nejen odborníky, ale také laickou veřejností označována za jednu z nejkrásnějších regionálních tratí u nás. Už od roku 1895 se vine malebnou krajinou Českého středohoří kolem zřícenin hradů Košťálov, Oltářík (Hrádek), hradu Skalka a dalších kouzelných míst.


Průměrné hodnocení (3 hlasů): 5

Další články této rubriky

Potenciál trati z Českých Budějovic do Lince posoudí studie Potenciál trati z Českých Budějovic do Lince posoudí studie

24.10.2024 - Budoucí kapacitní možnosti trasy Praha – České Budějovice – Linec pro osobní i nákladní dopravu v evropském, mezistátním a regionálním kontextu posoudí společná studie Správy železnic a rakouského správce železniční… »

Do Krupky přijel po 17 letech pravidelný vlak po Kozí drázeDo Krupky přijel po 17 letech pravidelný vlak po Kozí dráze

21.10.2024 - Zástupy místních i turistů se přišly o víkendu 21. a 22. září 2024 podívat na první provozní víkend znovuobnovené trati z Telnice do Krupky. Po této devítikilometrové části takzvané Kozí dráhy projel poslední vlak v roce 2010,… »

Strojírna předvedla první výhybku pro vysokorychlostní tratě Strojírna předvedla první výhybku pro vysokorychlostní tratě

19.10.2024 - Výhybkárna a strojírna (DTVS), která se v Prostějově specializuje na výrobu železničních a tramvajových výhybek, nedávno představila první v tuzemsku sestrojenou výhybku určenou pro vysokorychlostní železniční tratě. Nové… »

 

Všechny články rubriky Zpravodajství

 
 
Filtr pro třídění článků
Datum od
Datum do
Železničář číslo
Rubrika