Železničář / Zpravodajství / Pantografy čeká poslední měsíc
Pantografy čeká poslední měsíc
9.7.2024
Velké rozloučení s elektrickými jednotkami řady 460 se sice uskutečnilo už letos v dubnu, poslední provozní nasazení své kariéry však zažívají teprve nyní v souvislosti s rekonstrukcí trati mezi Opavou a Krnovem.

Právě mezi těmito dvěma stanicemi operuje náhradní autobusová doprava, díky čemuž bylo mož-né na jedno ze zbývajících ramen motorových rychlíků z Olomouce do Ostravy v úseku Opava východ – Ostrava střed nasadit elektrická vozidla. A volba padla právě na řadu 460, která zde prostřednictvím tří jednotek 460.027+028, 059+060 a 069+070 (dvě v turnusu a jedna na záloze) zažívá po půlstoletí provozu svou skutečnou derniéru. Poslední šance se svézt by tedy měla trvat do 26. července letošního roku.
Další články této rubriky
Libeňský přesmyk odstraní úzké hrdlo na koridoru
28.4.2025 - Správa železnic hledá zhotovitele dokumentace pro povolení stavby Libeňského přesmyku. Přebudování trati mezi Libní a Malešicemi pomůže odstranit kritické místo, které dnes představuje úrovňové křížení vlaků ve východní… »
SŽ vybrala stavitele první části rychlotrati Brno - Přerov
25.4.2025 - Modernizace první části trati z Brna do Přerova začíná, Správa železnic vybrala zhotovitele prací mezi Nezamyslicemi a Kojetínem. Nejlepší nabídku ve výši 6,69 miliardy korun podaly společnosti STRABAG Rail, EUROVIA CZ a PORR. Stavba… »
Ve Studénce začala stavba podjezdu pod koridorem
22.4.2025 - Bezmála po deseti letech od tragického střetu Pendolina s kamionem na železničním přejezdu ve Studénce na Novojičínsku, při němž zemřeli tři lidé a další včetně strojvedoucího se vážně zranili, začala koncem března stavba… »