Železničář / Zpravodajství / Panoramatické vozy vyrazily na spoje EuroCity
Panoramatické vozy vyrazily na spoje EuroCity
9.7.2023
Na trati mezi Břeclaví a Bohumínem na Karvinsku začal 11. června jezdit panoramatický vůz švýcarských spolkových drah SBB. Vozů podobného typu existuje v Evropě pouze dvanáct. Rakouské dráhy ÖBB je po dohodě se švýcarským partnerem SBB nasazují nově na spoje EuroCity Porta Moravica Graz – Břeclav – Ostrava – Przemyśl.

Určené byly pro vlaky EC, které projíždějí regiony s atraktivními výhledy na horskou krajinu nebo údolí podél řek, například přes Alpy nebo údolím Rýna. SBB je nasazovaly na spoje ze Švýcarska do Itálie, Francie, Německa, Nizozemí nebo do Rakouska. Vlak projíždí mimo jiné po velmi atraktivní a zároveň nejstarší horské železnici na světě Semmeringbahn v Rakousku. Nově se ob-jevují na spojích EC 104/105 Porta Moravica Graz – Przemyśl. Třicet let staré vozy jsou určené pro mezistátní provoz dálkových vlaků. Jsou klimatizované a mají 54 míst k sezení. Mohou jezdit rychlostí až 200 km/h. Panoramatický vůz má na spoji Porta Moravica jezdit nejméně do konce platnosti letošního jízdního řádu v prosinci a funguje jako běžný vůz 1. třídy.
Další články této rubriky
Časopis Železničář po mnoha desetiletích skončil
30.4.2025 - Dubnové číslo Železničáře, které vyšlo 3. 4., je tak trochu zvláštní. Ne snad svým obsahem, ten je jako obvykle věnován novinkám a dění na Českých drahách a na železnici obecně. Výjimečné je toto vydání tím, že se jedná… »
Uspořádali jsme odborný seminář pro stipendisty
30.4.2025 - Na konci března jsme pro naše stipendisty uspořádali ČD Akademii, abychom je podpořili v jejich odborném rozvoji a přípravě na práci strojvedoucí. Odborného semináře se zúčastnila skupinka stipendistů, kteří studují na našich… »
Libeňský přesmyk odstraní úzké hrdlo na koridoru
28.4.2025 - Správa železnic hledá zhotovitele dokumentace pro povolení stavby Libeňského přesmyku. Přebudování trati mezi Libní a Malešicemi pomůže odstranit kritické místo, které dnes představuje úrovňové křížení vlaků ve východní… »