Přihlásit se do Intranetu ČD

 
 

Železničář / Zpravodajství / Památkově chráněné čekárně v Roztokách se vrátila původní podoba

Památkově chráněné čekárně v Roztokách se vrátila původní podoba

26.10.2022

Správa železnic dokončila rekonstrukci ve stanici Roztoky u Prahy. Zatímco kolejiště disponuje moderními bezbariérovými nástupišti, výtahy a prodlouženým podchodem, památkově chráněné letní čekárně se vrátil původní historický vzhled z doby jejího vzniku v roce 1911. Celkové náklady stavby dosáhly 408 milionů korun.

Památkově chráněné čekárně v Roztokách se vrátila původní podoba

Rekonstrukce stanice začala loni v únoru. Přestavbou prošla všechna nástupiště, která jsou nově vyvýšená do úrovně 550 mm nad kolejí pro pohodlný nástup do vlaků. Bezbariérový přístup z podchodu směrem k nástupištím zajišťují výtahy. Zmodernizován je i podchod z roku 1983 a navíc je prodloužen až do areálu Středočeského muzea. Na zeď podchodu směrem k muzeu bylo aplikováno řízené graffiti. Nad rámec stavby byla také opravena letní památkově chráněná čekárna. Během průzkumu stavbaři objevili uhnilé základy a ohořelé prvky v podhledu. Cílem bylo navrátit vzhled z doby jejího vzniku. Obnovily se historické luxfery, původní dlažba i nátěr, který stavbaři objevili pod desítkou dalších vrstev použitých v průběhu let. 


Průměrné hodnocení (2 hlasů): 1

Další články této rubriky

Railjet oslavil 10 let na trase z Prahy do Vídně Railjet oslavil 10 let na trase z Prahy do Vídně

15.7.2024 - Až osmkrát denně ve dvouhodinovém intervalu jezdí červené railjety ÖBB a modré railjety Českých drah z Prahy do Vídně. Jeden z těchto vlaků je denně prodloužen až do Drážďan a Berlína. Od zavedení v roce 2014 na trati Praha –… »

Pendolino otevírá dveře rychlosti 200 km/h na tuzemské sítiPendolino otevírá dveře rychlosti 200 km/h na tuzemské síti

11.7.2024 - Správa železnic začala v polovině června se zkouškami, jež by měly vést k pilotnímu schválení rychlosti 200 km/h na prvních úsecích české železniční sítě, pokud tedy pomineme zkušební okruh ve Velimi. »

Pantografy čeká poslední měsícPantografy čeká poslední měsíc

9.7.2024 - Velké rozloučení s elektrickými jednotkami řady 460 se sice uskutečnilo už letos v dubnu, poslední provozní nasazení své kariéry však zažívají teprve nyní v souvislosti s rekonstrukcí trati mezi Opavou a Krnovem. »

 

Všechny články rubriky Zpravodajství

 
 
Filtr pro třídění článků
Datum od
Datum do
Železničář číslo
Rubrika