Železničář / Zpravodajství / Památkově chráněné čekárně v Roztokách se vrátila původní podoba
Památkově chráněné čekárně v Roztokách se vrátila původní podoba
26.10.2022
Správa železnic dokončila rekonstrukci ve stanici Roztoky u Prahy. Zatímco kolejiště disponuje moderními bezbariérovými nástupišti, výtahy a prodlouženým podchodem, památkově chráněné letní čekárně se vrátil původní historický vzhled z doby jejího vzniku v roce 1911. Celkové náklady stavby dosáhly 408 milionů korun.

Rekonstrukce stanice začala loni v únoru. Přestavbou prošla všechna nástupiště, která jsou nově vyvýšená do úrovně 550 mm nad kolejí pro pohodlný nástup do vlaků. Bezbariérový přístup z podchodu směrem k nástupištím zajišťují výtahy. Zmodernizován je i podchod z roku 1983 a navíc je prodloužen až do areálu Středočeského muzea. Na zeď podchodu směrem k muzeu bylo aplikováno řízené graffiti. Nad rámec stavby byla také opravena letní památkově chráněná čekárna. Během průzkumu stavbaři objevili uhnilé základy a ohořelé prvky v podhledu. Cílem bylo navrátit vzhled z doby jejího vzniku. Obnovily se historické luxfery, původní dlažba i nátěr, který stavbaři objevili pod desítkou dalších vrstev použitých v průběhu let.
Další články této rubriky
Výstavba stanice Praha-Bubny ovlivní provoz linek S4 a R44
10.3.2025 - V souvislosti s výstavbou nové stanice Praha-Bubny a pokračujících prací na Masarykově nádraží je od 3. března do 1. srpna 2025 omezen provoz na trati 091 Praha – Kralupy nad Vltavou v úseku Praha-Masarykovo nádraží –… »
Středočeský kraj a Praha vypsaly obří soutěž na provoz vlaků
6.3.2025 - Středočeský kraj a hlavní město Praha zveřejnily parametry soutěže na provoz elektrických vlaků v systému Pražské integrované dopravy od prosince 2029. Zadavatelé předpokládají, že zakázka dosáhne hodnoty téměř 142 miliard… »
Podporujeme odborné vzdělávání našich budoucích mechaniků
2.3.2025 - Koncem ledna jsme se společně se žáky, našimi budoucími mechaniky kolejových vozidel, vypravili do Výukového a výzkumného centra v dopravě Dopravní fakulty Jana Pernera Univerzity Pardubice. Pracovníci ze sekce kolejových vozidel a z… »