Přihlásit se do Intranetu ČD

 
 

Železničář / Zpravodajství / Ostravu čeká velkorysá modernizace uzlu

Ostravu čeká velkorysá modernizace uzlu

21.1.2021 – autor: MARTIN HARÁK

Moravskoslezská metropole se dočká důstojné modernizace železničního uzlu. Správa železnic plánuje v letech 2025 až 2033 prostavět miliardy korun, které mají směřovat především do kompletní rekonstrukce traťového úseku Ostrava-Hrušov – Ostrava-Svinov a do výstavby třetí koleje mezi Svinovem a ostravským hlavním nádražím. To je jedním z nejvytíženějších na tuzemské železniční síti.

Ostravu čeká velkorysá modernizace uzlu

Nejen nákladní vlaky, ale i příměstské linky „S“ a dálkové spoje by měly mezi dvěma největšími ostravskými nádražími jezdit rychleji a plynuleji. Napomoci tomu má modernizace samotné tratě a také nově připravovaný přesmyk, díky kterému se provoz výrazně zjednoduší. Jde o jeden z největších projektů, který manažer infrastruktury aktuálně připravuje. Podle generálního ředitele Správy železnic Jiřího Svobody by se po jeho dokončení měla výrazně zvýšit spolehlivost a bezpečnost. Vzroste rovněž komfort a kvalita služeb pro cestující. Rekonstrukcí projde i celé ostravské hlavní nádraží, kde se plánuje vybudování nových nástupišť a nového podchodu, který by měl nahradit současný přístup na nástupiště visutou lávkou a několika schodišti.

Nově i na Stodolní a ve Svinově
Modernizace v ostravském uzlu se však má dotknout i jiných míst. Například na frekventované zastávce Ostrava-Stodolní, která se nachází v centru metropole, se prodlouží nástupiště. Nově bude měřit tři sta metrů, čímž se vylepší odbavování dlouhých souprav dálkové dopravy. Výhledově se počítá i s postupnou změnou trakční napájecí soustavy na
25 kV 50 Hz střídavých. V Ostravě se navíc nainstaluje nové sdělovací a zabezpečovací zařízení i nový informační a orientační systém. Ve stanici Ostrava-Svinov se počítá s úpravou prvního nástupiště a rekonstrukcí mají projít tři výhybky ve směru na Přerov. Komplexní modernizací projdou také kolejová rozvětvení směrem na hlavní nádraží a Třebovice.

Nákladní doprava se změnami
Velký podíl na provozu v průmyslovém srdci republiky však má i nákladní doprava. Právě mezi ostravským hlavním a svinovským nádražím se nachází obrovský areál seřaďovacího nádraží v Mariánských Horách, které patří k jedněm z největších a nejvytíženějších v celé ČR. Podle projektu by areál měl projít kompletní rekonstrukcí, při níž se opraví dopravní koleje, většina manipulačních kolejí a výhybek seřaďovacího nádraží. Vzniknout by měla nová propojení. Modernizací seřaďovacího nádraží se posílí jeho klíčová úloha v nákladní dopravě. V úseku mezi Hrušovem a Svinovem se zvýší rychlost vlaků až na 120 km/h a součástí stavby budou opravy a novostavby mostů.


Průměrné hodnocení (2 hlasů): 5

Další články této rubriky

Historická budova nádraží v Teplicích má původní vzhledHistorická budova nádraží v Teplicích má původní vzhled

16.4.2024 - Správa železnic dokončila rekonstrukci památkově chráněného nádraží v Teplicích. Obnovou prošla fasáda a střecha objektu a také první nástupiště včetně litinového přístřešku. Stavba začala v srpnu 2022, její celkové… »

Startuje další nostalgická sezonaStartuje další nostalgická sezona

14.4.2024 - Nová sezona v ČD Muzeu Lužná u Rakovníka odstartuje v sobotu 27. dubna, kdy se letos prvně otevřou brány pro veřejnost. Návštěvníci se mohou těšit na premiérové jízdy na prodlouženém okruhu úzkorozchodné železnice a chybět… »

ČD v létě posílí spojení mezi Prahou a BerlínemČD v létě posílí spojení mezi Prahou a Berlínem

10.4.2024 - České dráhy společně s německým dopravcem Deutsche Bahn rozšíří na letní sezonu provoz vlaků mezi Prahou a Berlínem. Pro cestu mezi oběma metropolemi cestujícím nabídnou od 10. června až do 15. září 2024 každý den dodatečný… »

 

Všechny články rubriky Zpravodajství

 
 
Filtr pro třídění článků
Datum od
Datum do
Železničář číslo
Rubrika