Přihlásit se do Intranetu ČD

 
 

Železničář / Zpravodajství / Ostravské hlavní nádraží má nové eskalátory

Ostravské hlavní nádraží má nové eskalátory

19.5.2020 – autor: MARTIN HARÁK

Na konci dubna začal na ostravském hlavním nádraží zkušební provoz čtyř nových eskalátorů, které umožní pohodlnější přístup z odbavovací haly do nadchodu spojujícího jednotlivá nástupiště. Nové schody se stavěly od loňského léta a doplní výtahy, které byly uvedeny do provozu v odbavovací hale před třemi lety.

Ostravské hlavní nádraží má nové eskalátory

Přístup od pokladen v přízemí do patra dosud zajišťoval jeden eskalátor, který byl z obou stran obklopený pevnými schodišti. Vstup z druhého do třetího patra byl kromě výtahu možný jen po pevném schodišti. Díky jezdícím schodům se cestující budou moci bezbariérově pohybovat mezi všemi jednotlivými podlažími výpravní budovy. Eskalátory umožňují obousměrný provoz mezi prvním a druhým podlažím s navazující další dvojicí pohyblivých schodů, jež nahradily dosavadní pevné schodiště. Cestující se po nich dostanou do třetího podlaží, které se nachází v úrovni staničního nadchodu, kudy vede přístupová cesta k jednotlivým nástupištím hlavního nádraží.


Průměrné hodnocení (3 hlasů): 4.33

Další články této rubriky

Railjet oslavil 10 let na trase z Prahy do Vídně Railjet oslavil 10 let na trase z Prahy do Vídně

15.7.2024 - Až osmkrát denně ve dvouhodinovém intervalu jezdí červené railjety ÖBB a modré railjety Českých drah z Prahy do Vídně. Jeden z těchto vlaků je denně prodloužen až do Drážďan a Berlína. Od zavedení v roce 2014 na trati Praha –… »

Pendolino otevírá dveře rychlosti 200 km/h na tuzemské sítiPendolino otevírá dveře rychlosti 200 km/h na tuzemské síti

11.7.2024 - Správa železnic začala v polovině června se zkouškami, jež by měly vést k pilotnímu schválení rychlosti 200 km/h na prvních úsecích české železniční sítě, pokud tedy pomineme zkušební okruh ve Velimi. »

Pantografy čeká poslední měsícPantografy čeká poslední měsíc

9.7.2024 - Velké rozloučení s elektrickými jednotkami řady 460 se sice uskutečnilo už letos v dubnu, poslední provozní nasazení své kariéry však zažívají teprve nyní v souvislosti s rekonstrukcí trati mezi Opavou a Krnovem. »

 

Všechny články rubriky Zpravodajství

 
 
Filtr pro třídění článků
Datum od
Datum do
Železničář číslo
Rubrika