Železničář / Zpravodajství / Optika ČD - T propojí Masarykovu univerzitu s Vídeňskou univerzitou
Optika ČD - T propojí Masarykovu univerzitu s Vídeňskou univerzitou
20.4.2023
ČD - Telematika zajistí propojení Ústavu výpočetní techniky brněnské Masarykovy univerzity s Výpočetním centrem Vídeňské univerzity (Zentraler Informatikdienst Universität Wien). Společnost poskytne formou pronájmu sdružení CESNET, které toto propojení dvou významných univerzit zastřešuje, jeden pár nenasvícených optických vláken.
![Optika ČD - T propojí Masarykovu univerzitu s Vídeňskou univerzitou](/assets/zeleznicar/zpravodajstvi/cdt_ilustracka.jpg)
Zároveň zajistí housing síťových technických zařízení určených především ke zlepšení přenosových parametrů trasy, přenosu unikátních fotonických služeb, testování či monitoringu provozu. Součástí plnění je i pravidelná údržba a servisování trasy a souvisejících zařízení. Nové propojení umožní přenosy dat v řádu stovek Gbps, a lze ho tedy využívat pro operace s těmi nejvyššími nároky na objem a rychlost přenosu dat. Samotná trasa má oproti jiným poskytovatelům telekomunikačních služeb mezi ČR a Rakouskem unikátní geografický průběh. Sdružení CESNET bylo založeno v roce 1996 a sdružuje téměř 30 akademických institucí z celé ČR. Zabývá se vývojem informačních a komunikačních technologií, buduje a rozvíjí národní e-infrastrukturu CESNET určenou pro výzkum a vzdělávání.
Další články této rubriky
Railjet oslavil 10 let na trase z Prahy do Vídně
15.7.2024 - Až osmkrát denně ve dvouhodinovém intervalu jezdí červené railjety ÖBB a modré railjety Českých drah z Prahy do Vídně. Jeden z těchto vlaků je denně prodloužen až do Drážďan a Berlína. Od zavedení v roce 2014 na trati Praha –… »
Pendolino otevírá dveře rychlosti 200 km/h na tuzemské síti
11.7.2024 - Správa železnic začala v polovině června se zkouškami, jež by měly vést k pilotnímu schválení rychlosti 200 km/h na prvních úsecích české železniční sítě, pokud tedy pomineme zkušební okruh ve Velimi. »
Pantografy čeká poslední měsíc
9.7.2024 - Velké rozloučení s elektrickými jednotkami řady 460 se sice uskutečnilo už letos v dubnu, poslední provozní nasazení své kariéry však zažívají teprve nyní v souvislosti s rekonstrukcí trati mezi Opavou a Krnovem. »