Přihlásit se do Intranetu ČD

 
 

Železničář / Zpravodajství / Oprava Negrelliho viaduktu přibrzdila. Kvůli obloukům

Oprava Negrelliho viaduktu přibrzdila. Kvůli obloukům

2.11.2018 – autor: JOSEF HOLEK

Vlaky se na pražský Negrelliho viadukt vrátí o něco později, než se plánovalo. Termín dokončení oprav se totiž nepodaří dodržet. Za protažením prací stojí špatný technický stav některých oblouků. Vlaky by se na tuto památkově chráněnou stavbu měly vrátit na jaře roku 2020. Podle původních předpokladů měla rekonstrukce být hotová už na podzim 2019.

Oprava Negrelliho viaduktu přibrzdila. Kvůli obloukům

Diagnostika, kterou stavbaři provedli v minulých týdnech, ukázala, že rozebrat a znovu postavit budou muset celkem 15 oblouků a jeden kompletně opravit. Nemluvě o úplné výměně mostních konstrukcí nad ulicemi Prvního pluku a Křižíkovou a vůbec různých pracích na všech ostatních obloucích. Dohromady jich je devadesát devět. V rámci opravy se sjednotí řada částí a prvků, které byly nesourodé a lišily se konstrukcí i tvarem.

Kvůli opravě musely České dráhy ve spolupráci se Správou železniční dopravní cesty připravit náhradní řešení pro provoz vlaků. „Nyní jezdí vlaky ČD jen do náhradní stanice Praha-Bubny Vltavská, osobní vlak spojující Prahu se Středokluky končí už v Praze-Dejvicích. Na hlavní nádraží byly přes Balabenku odkloněny i děčínské rychlíky, které před opravou viaduktu končily na Masarykově nádraží. Osobní vlaky linky S4 jsou směřovány přes Holešovice a Balabenku na Masarykovo nádraží, další vybrané vlaky ve všedních dnech končí v Holešovicích,“ upřesnil Lukáš Landsinger, vedoucí oddělení provozu ČD. Zástupci SŽDC uvedli, že termínem dokončení stavebních prací bude jaro 2020. Vlaky by měly na Negrelliho viadukt vyjet zhruba ve stejné době.

Provoz bude bezpečnější

Stavební firma nyní postupně zahajuje práce na samotné sanaci jednotlivých kleneb, které spočívají v lokálních výměnách degradovaných zdicích prvků. V případě velkého rozsahu poškození musí tedy dělníci přezdít celou klenbu a využít přitom maxima původního materiálu. To je právě případ 15 kleneb. Po samotných opravách provede stavební firma i nové odvodnění mezi­klenbového prostoru a zajistí hydroizolaci kopírující klenbový tvar. Prostor mezi klenbami poté vyplní mezerovitým betonem a na nově vzniklou rovinu položí zcela novou železobetonovou roznášecí desku, která ponese další konstrukce.

Rekonstrukce umožní zavedení traťové rychlosti 60 km/h a zároveň se díky ní zvýší kapacita trati a zároveň i plynulost počtu vypravovaných vlaků až na 14 párů za hodinu. „Navíc moderní zabezpečovací a sdělovací technika zajistí bezpečnější provoz,“ doplnil generální ředitel SŽDC Jiří Svoboda. Rekonstrukce se odehrává v délce téměř 1,5 km. Plánuje se kompletní výměna železničního svršku včetně technologických částí, sanace základů a podzákladí pomocí injektáže, tryskové injektáže a mikropilot. Správce infastruktury nahradí zastaralé zabezpečovací zařízení moderním elektronickým a vymění 3,3 km kolejnic.

Stavba je součástí připravovaného projektu, který zajistí železniční napojení Letiště Václava Havla. Plánované investiční náklady dosahují 1,4 miliardy korun bez DPH. Míra podpory Evropské unie je 85 %, tedy necelá miliarda korun.

 


Průměrné hodnocení (4 hlasů): 4.75

Další články této rubriky

Potenciál trati z Českých Budějovic do Lince posoudí studie Potenciál trati z Českých Budějovic do Lince posoudí studie

24.10.2024 - Budoucí kapacitní možnosti trasy Praha – České Budějovice – Linec pro osobní i nákladní dopravu v evropském, mezistátním a regionálním kontextu posoudí společná studie Správy železnic a rakouského správce železniční… »

Do Krupky přijel po 17 letech pravidelný vlak po Kozí drázeDo Krupky přijel po 17 letech pravidelný vlak po Kozí dráze

21.10.2024 - Zástupy místních i turistů se přišly o víkendu 21. a 22. září 2024 podívat na první provozní víkend znovuobnovené trati z Telnice do Krupky. Po této devítikilometrové části takzvané Kozí dráhy projel poslední vlak v roce 2010,… »

Strojírna předvedla první výhybku pro vysokorychlostní tratě Strojírna předvedla první výhybku pro vysokorychlostní tratě

19.10.2024 - Výhybkárna a strojírna (DTVS), která se v Prostějově specializuje na výrobu železničních a tramvajových výhybek, nedávno představila první v tuzemsku sestrojenou výhybku určenou pro vysokorychlostní železniční tratě. Nové… »

 

Všechny články rubriky Zpravodajství

 
 
Filtr pro třídění článků
Datum od
Datum do
Železničář číslo
Rubrika