Přihlásit se do Intranetu ČD

 
 

Železničář / Zpravodajství / Oprava druhé lokomotivy pro Osoblažku skončí na jaře

Oprava druhé lokomotivy pro Osoblažku skončí na jaře

5.3.2024 – autor: PETR SLONEK

Oprava druhé motorové lokomotivy pro úzkorozchodnou dráhu, která vede na Bruntálsku z Třemešné do Osoblahy, bude hotova na jaře. Pokud vše půjde bez dalších komplikací, mohl by být stroj 705.914-0 na trati už před zahájením letošní turistické sezony. V uplynulých týdnech se v dílnách firmy PARI CZ v Kutné Hoře podařilo prvně nastartovat motor.

Oprava druhé lokomotivy pro Osoblažku skončí na jaře

Na jaře se očekává dokončení všech prací. Pro letní sezonu 2024 by tak měly být k dispozici na úzkokolejce dvě provozní lokomotivy řady 705. České dráhy investovaly do obnovy několik milionů korun. Modernizaci lokomotivy zajišťuje společnost CZ LOKO. Při hlavní opravě se kompletně opravily všechny součásti stroje včetně hlavního rámu a zkorodovaných částí skříně. Technici dosadili nový spalovací motor typu TEDOM TD 242 RV TA 25 242, který splňuje emisní limity Stage IIIA, a trakční alternátor Siemens. Obměnou prošla elektrická výzbroj lokomotivy, zcela nové je chlazení hnacího agregátu, moderní řídicí systém a pulty řízení na stanovištích strojvedoucích. Podvozky s trakčními motory zůstaly původní a prošly kompletní opravou. Skříň lokomotivy nese jeden z původních nátěrů, který je odlišný od druhé provozní lokomotivy ČD na Osoblažce. Obnova lokomotivy nabrala velké zpoždění. 
Motorové lokomotivy řady 705 byly vyráběny v letech 1954, 1955 a 1958 v pražské lokomotivce ČKD. Na úzkorozchodných tratích ČSD s rozchodem 760 mm nahradily parní lokomotivy a část z nich se exportovala do Sovětského svazu. Celkem vzniklo 66 lokomotiv, z toho 21 pro Československo. V současné jsou to nejstarší pravidelně provozované stroje na území Česka. Lokomotivy pro rozchod 760 mm mají maximální rychlost 50 km/h, výkon  258 kW, délku 12,7 metru a hmotnost přes 30 tun. Pro Osoblažku mají ČD vyhrazené dvě lokomotivy, další (705.916) je pak exponátem ve sbírce železničního muzea ČD v Lužné u Rakovníka.


Průměrné hodnocení (0 hlasů): 0

Další články této rubriky

Muzejní Brejlovec pomáhal s likvidací následků nehodyMuzejní Brejlovec pomáhal s likvidací následků nehody

10.4.2025 - Legendární motorová lokomotiva T 478.3001 ze sbírky historických vozidel Českých drah pomáhala s likvidací následků nehody, která se stala na konci února nedaleko Hustopečí nad Bečvou. Při mimořádné události vykolejil nákladní… »

Bateriové RegioPantery ČD přilákaly další cestujícíBateriové RegioPantery ČD přilákaly další cestující

6.4.2025 - Čtyři bateriové jednotky RegioPanter najely v Moravskoslezském kraji už 170 tisíc kilometrů. V provozu jsou od poloviny prosince 2024 na trati z Ostravy přes Studénku a Štramberk do Veřovic. Nasazení vlaků s tímto alternativním pohonem… »

Půjčovny jízdní kol ČD Bike od letoška fungují celoročněPůjčovny jízdní kol ČD Bike od letoška fungují celoročně

5.4.2025 - Půjčovny jízdních kol, které České dráhy provozují pod značkou ČD Bike, nabízejí služby od letoška nově celoročně. Provozovny fungují na nádražích ve větších městech nebo turisticky atraktivních lokalitách. Zákazníci… »

 

Všechny články rubriky Zpravodajství

 
 
Filtr pro třídění článků
Datum od
Datum do
Železničář číslo
Rubrika