Přihlásit se do Intranetu ČD

 
 

Železničář / Zpravodajství / Opavané se dočkali, šlágr Ivana Mládka už není fikce

Opavané se dočkali, šlágr Ivana Mládka už není fikce

1.7.2015 – autor: VÁCLAV RUBEŠ

Z Opavy, z Opavy, rychlík jede do Prahy, vůbec nikde nestaví…, zpívá Ivan Mládek v legendárním songu. Přes třicet let to byla jen jeho autorská licence, od poloviny června se však text písně stal realitou. Sice ne doslova – místo rychlíku jezdí spoj InterCity a zastavuje i v Ostravě, Olomouci a Pardubicích – jinak se ale Ivan Mládek trefil mistrovsky. Samotní Opavané přišli v první den provozu nového spoje, v pondělí 15. června 2015, přivítat nejen autora písně, ale zejména první IC 513 Opava z Prahy.

Opavané se dočkali, šlágr Ivana Mládka už není fikce

Nádraží vřelo, přišlo na dva tisíce lidí

Historický okamžik nastal pár minut po osmé večerní, když se k peronu doslova obleženého lidmi přiblížila souprava v čele s bohumínským strojem 151.008. Na dvě tisícovky lidí úspěšně vyburcoval moderátor akce, herec Roman Vojtek, takže příjezd vlaku za obrovského aplausu byl doslova epický. Spoj, ve kterém nechybí dětské kino, bistrovůz nebo wi-fi připojení k internetu, do Opavy dovezl nejen běžné cestující, ale i realizátory projektu – Michala Štěpána, člena představenstva ČD odpovědného za osobní dopravu, a Martina Vítečka, primátora statutárního města Opava. Sekundoval jim ředitel opavské společnosti Mondelez Czech Republic, sušenkového giganta a producenta mimo jiné i známých Fidorek. Ostatně tuto cukrovinku během akce rozdávaly sličné hostesky prvním cestujícím nového spoje.

Během slavnostních projevů, ve kterých došlo nejen na poděkování za operativní a bezvadnou spolupráci mezi vedením města Opava a Českými drahami, bez níž by se přímý spoj nemohl stát realitou, zaznělo i přání a výzva Opavanům, ať je novinka nejen oblíbená, ale i vyhledávaná. Podle Michala Štěpána, který se během večera několikrát ocitl v palbě otázek, odkdy bude jezdit IC Opava i o víkendu, proč je spoj na několik dní zcela vyprodán, a pokud zájem přetrvá, zda je národní dopravce připraven nabídku vlaků mezi Opavou a Prahou dále rozšířit, se České dráhy chovají jako národní dopravce v pravém slova smyslu. „Nejde nám o vyzobávání rozinek, ale řešíme celoplošnou obsluhu pro všechny kategorie našich zákazníků. Spoj nyní nemá vůz pro přepravu imobilních, ale již od prosincové změny jízdního řádu jej mít bude. Národní dopravce totiž letos provádí úpravy těchto vozů podle závěrů jednání s Národní radou osob se zdravotním postižením, proto příslušný vůz aktuálně není pro náš nový spoj k dispozici,“ zaznělo mimo jiné na setkání s mnoha fandy tohoto spojení.

Po slavnostním křtu vozů spoje sektem už na nažhavený dav čekal zlatý hřeb večera. Ivan Mládek zahrál se svým Banjo Bandem, přičemž šňůru šlágrů „vykopl“ pochopitelně písní o „rychlíku z Opavy“. Během vystoupení došlo i na téměř skandální odhalení, ve kterém se mistr přiznal, že když píseň v sedmdesátých letech napsal, absolutně netušil, že přímý vlak z Opavy do Prahy vůbec nejezdí, a „duchovním otcem“ projektu – jak ho nazval Roman Vojtek – se tak vlastně stal neprávem a náhodou. Vtipnou glosu doplnil moderátor výzvou, jestli by Ivan Mládek nemohl dát Opavanům formou písně další dárek. Prý už léta čekají na nový bazén…

Strhující atmosféru akce okořenil nezbytný humor

Břitký vtip byl příjemným kořením již tak strhující atmosféry, která na opavském východním nádraží panovala až do desáté večerní, kdy úspěšná akce pozvolna skončila. „Velký dík patří Jiřímu Ješetovi a týmu schopných lidí kolem něj,“ vyjádřil spokojenost Michal Štěpán pochvalou na adresu šéfa Odboru obchodu osobní dopravy, jehož tým odvedl ve velmi krátkém čase skvělou práci.

O tom, jak se cestuje přímým spojem do hlavního města, se řada Opavanů přesvědčila již následujícího rána, kdy přesně v 5.55 vyrazil opět plně obsazený IC Opava do Prahy podruhé. A abychom nezapomněli, naplnila se i další sloka písně. „Stopadesátjednička“ si na cestu pískala opravdu vesele.          


Průměrné hodnocení (5 hlasů): 4.8

Fotogalerie

Další články této rubriky

Railjet oslavil 10 let na trase z Prahy do Vídně Railjet oslavil 10 let na trase z Prahy do Vídně

15.7.2024 - Až osmkrát denně ve dvouhodinovém intervalu jezdí červené railjety ÖBB a modré railjety Českých drah z Prahy do Vídně. Jeden z těchto vlaků je denně prodloužen až do Drážďan a Berlína. Od zavedení v roce 2014 na trati Praha –… »

Pendolino otevírá dveře rychlosti 200 km/h na tuzemské sítiPendolino otevírá dveře rychlosti 200 km/h na tuzemské síti

11.7.2024 - Správa železnic začala v polovině června se zkouškami, jež by měly vést k pilotnímu schválení rychlosti 200 km/h na prvních úsecích české železniční sítě, pokud tedy pomineme zkušební okruh ve Velimi. »

Pantografy čeká poslední měsícPantografy čeká poslední měsíc

9.7.2024 - Velké rozloučení s elektrickými jednotkami řady 460 se sice uskutečnilo už letos v dubnu, poslední provozní nasazení své kariéry však zažívají teprve nyní v souvislosti s rekonstrukcí trati mezi Opavou a Krnovem. »

 

Všechny články rubriky Zpravodajství

 
 
Filtr pro třídění článků
Datum od
Datum do
Železničář číslo
Rubrika