Přihlásit se do Intranetu ČD

 
 

Železničář / Zpravodajství / Omlazování vozů pro Hamburk horké léto nezastavilo

Omlazování vozů pro Hamburk horké léto nezastavilo

29.7.2015

První tři prototypy vozů řad Ampz (1. třída), WRmz (restaurační vůz) a Bmz (2. třída) se v těchto dnech připravují v šumperské továrně Pars nova patřící do skupiny Škoda Transportation k předání národnímu dopravci. České dráhy si objednaly modernizaci celkem devadesátky vagonů, které budou od nového jízdního řádu zabezpečovat vozbu vlaků EuroCity na trase Praha – Berlín – Hamburk.

Omlazování vozů pro Hamburk horké léto nezastavilo

V továrně se nyní pracuje na plné obrátky a letní dovolené musí jít ve většině případů stranou. Dokončují se první prototypy tří řad vozů a jejich předání ČD se předpokládá na začátku srpna. Kromě nich je v současné době modernizována další řada jednotlivých vozů všech zmíněných tří řad. „Obě strany, tedy jak České dráhy, tak i Pars nova, vyvíjejí maximální úsilí k dosažení společného cíle. Tím je postupná modernizace vozů ve vysoké kvalitě, a to jak z hlediska funkčního, tak estetického. Týká se to všech důležitých komponentů,“ říká člen představenstva ČD Michal Štěpán.

Oddílové vozy řady Bmz v novém

V rámci prvního kontraktu, který v továrně nazývají jako Projekt 22, procházejí kompletní proměnou oddílové vozy řady Bmz vyrobené rakouskou firmou SGP. Tyto vagony České dráhy pořídily od společnosti ÖBB za výhodnou cenu v loňském roce. Podle smlouvy zůstanou čtyři v původním oddílovém provedení a ponechají si označení řady Bmz. V interiéru dělníci udělají nové čalounění sedaček a instalují moderní informační a rezervační systém. Dále se repasují toalety a revitalizují všechny interiérové povrchy. Do jednotlivých oddílů jsou také nově doplňovány koberce.

Zbývajících 18 vozů je postupně rekon­stru­ováno na velkoprostorové uspořádání s označením Bdmpz a Bhmpz. Devět vozů Bhmpz, jejichž konečná podoba byla konzultována také se zástupci Národní rady osob se zdravotním postižením, bude mít prostor pro umístění invalidních vozíků včetně bezbariérové toalety. Dále zde bude umístěn oddíl pro děti a oddíl pro doprovod vlaku. Dosazena jsou i nová sedadla, podélné police a úložné plochy pro velkoobjemová zavazadla. Vůz je vybaven elektronickým rezervačním systémem a informačním systémem s vnitřními LCD displeji. Dalších devět velkoprostorových vozů, označených jako Bdmpz, má prostor pro přepravu osmi jízdních kol. K dispozici jsou nová sedadla, lepší police na zavazadla a elektronický rezervační a informační systém s LCD displeji.

Druhý kontrakt zahrnuje rekonstrukci několika typů

Kontrakt s interním označením Projekt 71 obsahuje pestřejší směs vozidel. Jde o 20 vagonů 1. třídy řady Ampz, 41 vozů 2. třídy řady Bmz a 10 restauračních vozů WRmz. Velkoprostorové vozy Ampz146 první třídy byly v počtu devíti kusů vyrobeny v letech 1998 až 1999 v MSV Studénka podle dokumentace SGP Siemens Wien. Jedenáct vozů řady Ampz143 bylo naopak vyrobeno v letech 2006 až 2007 v továrně Siemens Kolejová vozidla (SKV) Praha. V rámci modernizace je u obou řad vylepšen systém klimatizace a je dosazován nový systém řízení dveří. Vozy dostávají i wi-fi. V interiéru jsou vyměňovány sedačky a zavazadlové police, je dosazen moderní elektronický informační a rezervační systém. Nové jsou interiérové povrchy a koberce.

Nejpočetnější je rodina vozů druhé třídy. Dvacet šest oddílových vozů Bmz245 bylo vyrobeno v letech 1999 až 2000 v MSV Studénka podle rakouské dokumentace a zbývajících patnáct vozů řady Bmz241, vyrobených v roce 2006 v SKV Praha. Při modernizaci je u obou řad opět zdokonalena klimatizace a dosazen nový systém řízení dveří. Počítá se i novým čalouněním sedaček. Stejně jako u řady Ampz je dosazován informační a rezervační systém nové generace a nové toalety.

A do třetice – deset jídelních vozů WRmz815, vyrobených v roce 1997 v MSV Studénka podle dokumentace SGP Siemens, je půdorysně rozdělených na nástupní prostor, jídelnu, kuchyň a výčep. V rámci modernizace je, stejně jako u všech předchozích řad, modernizován systém klimatizace a dosazen nový systém řízení dveří. V interiéru vozů budou mít návštěvníci jídelních vozů například k dispozici třicet sedaček v příčném uspořádání 2+1 s novým čalouněním a nový informační systém. „Všechny řady vozidel tak sjednotí svůj vnitřní design a také zvýší pohodlí cestování přesně v duchu uzavřené smlouvy mezi Českými drahami a německým národním dopravcem DB na provoz vlaků kategorie EuroCity na lince Praha – Berlín – Hamburk,“ uzavírá Michal Štěpán.


Průměrné hodnocení (9 hlasů): 5

Další články této rubriky

ČD podepsaly dodatek se Středočeským krajemČD podepsaly dodatek se Středočeským krajem

8.5.2024 - Středočeský kraj prodloužil smlouvu s Českými drahami na provoz na neelektrifikovaných tratích do roku 2034. Vypršet měla po deseti letech, tedy v prosinci 2029. Výměnou za její prodloužení ČD investují do vozového parku na… »

Kauza Falcon definitivně skončilaKauza Falcon definitivně skončila

7.5.2024 - Společnosti RegioJet a České dráhy oznámily počátkem dubna dosažení dohody o ukončení všech sporů souvisejících s kauzou Falcon, které zahrnovaly i soudní spor o náhradu újmy ve výši 716 977 278 Kč s příslušenstvím. … »

Z Prahy vyrazil do Bruselu nový noční spojZ Prahy vyrazil do Bruselu nový noční spoj

5.5.2024 - Díky spolupráci společnosti České dráhy a nizozemsko-belgického dopravce European Sleeper se v úterý 26. března na svou první cestu z pražského hlavního nádraží vydal nový noční vlak do Bruselu. Symbolicky po dvaceti letech… »

 

Všechny články rubriky Zpravodajství

 
 
Filtr pro třídění článků
Datum od
Datum do
Železničář číslo
Rubrika