Železničář / Zpravodajství / Omezení na Negrelliho viaduktu začínají už v červenci, výluky jsou i v Brně
Omezení na Negrelliho viaduktu začínají už v červenci, výluky jsou i v Brně
26.6.2017 – autor: JOSEF HOLEK
Cestující, kteří využívali vlaků jezdících přes pražský Negrelliho viadukt, se budou muset obrnit trpělivostí. Na začátku prázdnin totiž správce infrastruktury jedinečnou technickou památku uzavře a nechá zrekonstruovat. Na stavbu se přišli podívat i premiér Bohuslav Sobotka spolu generálním ředitelem a předsedou představenstva Českých drah Pavlem Krtkem.
Výluka, která významně zasáhne do provozu vlaků na severu a severozápadě metropole, potrvá přes dva roky. Lidé se na změny organizace dopravy musejí připravit od 4. července. Další změny ve výlukovém JŘ lze očekávat počátkem září.
České dráhy nyní jednají se SŽDC o podobě jízdního řádu. Dohadují se především o tom, kterou trasu budou využívat. Plánované změny se týkají vlaků spojujících metropoli s Kladnem, Kralupy nad Vltavou a Děčínem. „Vlaky z Kladna zastaví na kusé koleji ve stanici Praha-Bubny, kde vznikne provizorní nástupiště. To bude přiléhat ke stanici metra linky C Vltavská,“ řekl Lukáš Landsinger z odboru provozu osobní dopravy ČD. V pracovní dny však některé spoje v ranní a odpolední špičce skončí v Praze-Dejvicích nebo přímo ve stanici Bubny. U metra je totiž jen jedna kolej a ve špičce kapacitně nestačí. O víkendech budou v Dejvicích končit pouze spoje ze Středokluk, které využívají především zaměstnanci místních logistických center,“ dodal. U rychlíků ze směru Děčín a Ústí nad Labem je opatření vyřešeno od zahájení výluky do 3. 9. Vlaky pojedou do stanice Praha Masarykovo nádraží odklonem přes stanici Praha-Holešovice, upraveny budou odjezdy a příjezdy do stanice Praha Masarykovo nádraží. Od 4. 9. budou tyto rychlíky odkloněny do stanice Praha hl. n., vybrané vlaky budou pokračovat až dostanice Praha-Hostivař.
Rekonstrukce, která oficiálně odstartovala na začátku června, potrvá zhruba tři roky. Náklady na stavbu činí jednu a půl miliardy korun, z toho téměř miliardou přispěje EU.
Změny nastaly i v Brně. SŽDC tu až do září opravuje hlavní trať mezi Židenicemi a hlavním nádražím. Během tříměsíční opravy většina vlaků zastavuje buď v Židenicích nebo ve stanici Brno dolní nádraží nedaleko autobusového terminálu Zvonařka.
Další články této rubriky
Chystá se rekonstrukce trati na Havlíčkobrodsku
19.4.2024 - Rekonstrukce osmikilometrového úseku železnice mezi Přibyslaví a Pohledem na Havlíčkobrodsku přijde bezmála na 2,8 miliardy korun. Zhotovitelem, jehož vybrala SŽ, je společnost Chládek & Tintěra. Rekonstrukce umožní zvýšit rychlost… »
Historická budova nádraží v Teplicích má původní vzhled
16.4.2024 - Správa železnic dokončila rekonstrukci památkově chráněného nádraží v Teplicích. Obnovou prošla fasáda a střecha objektu a také první nástupiště včetně litinového přístřešku. Stavba začala v srpnu 2022, její celkové… »
Startuje další nostalgická sezona
14.4.2024 - Nová sezona v ČD Muzeu Lužná u Rakovníka odstartuje v sobotu 27. dubna, kdy se letos prvně otevřou brány pro veřejnost. Návštěvníci se mohou těšit na premiérové jízdy na prodlouženém okruhu úzkorozchodné železnice a chybět… »