Přihlásit se do Intranetu ČD

 
 

Železničář / Zpravodajství / Obnova trati pod Vyšehradem zvýší kapacitu

Obnova trati pod Vyšehradem zvýší kapacitu

2.10.2024

Správa železnic připravuje zkapacitnění frekventované trati mezi pražským hlavním a smíchovským nádražím. Vyhlásila už výběrové řízení na projektanta úprav úseku mezi jižním vyústěním vinohradských tunelů a začátkem výtoňského mostu. Vlaky budou moci nově využívat tři koleje v delším úseku.

Obnova trati pod Vyšehradem zvýší kapacitu

Přínosem pro obyvatele podél železnice bude nejen tišší provoz vlaků, ale také rozšíření několika podchodů pod tratí. Stavět se bude v letech 2026 až 2028. Vytížený traťový úsek mezi stanicemi Praha hl. n. a Praha-Smíchov denně využívá přes dvě stě dálkových i regionálních vlaků. V budoucnu se počítá s přidáním dalších spojů. SŽ proto počítá s tříkolejnou tratí také na samotném výtoňském mostě. Tři koleje pak budou využitelné ve výrazně delším úseku než dnes. Vedle zvýšení kapacity osobní dopravy bude rekonstrukce znamenat také zlepšení úrovně bydlení v nejbližším okolí. Nová trať bude méně hlučná a sníží se i vibrace. Stavbaři rozšíří několik podchodů pod tratí, současně přesunou výhybky pod Nuselským mostem směrem k ulici Na Folimance. Stavební práce se předpokládají v letech 2026 až 2028. Celková výše nákladů bude známa po dokončení projektové dokumentace.  


Průměrné hodnocení (0 hlasů): 0

Další články této rubriky

ČD otevřely v depu dílnu pro žáky nového oboruČD otevřely v depu ve Vršovicích novou dílnu pro praktickou výuku

9.12.2024 - Ve středisku údržby Českých drah v Praze-Vršovicích slouží budoucím mechanikům nová moderní učebna odborného výcviku. Přímo v prostorách depa žáci získávají potřebné praktické dovednosti. Nový učební obor Mechanik… »

V pravidelném provozu zůstává poslední pražský BanánPoslední turnusový den pro pražské Banány

8.12.2024 - Konec provozu expresních lokomotiv řady 150.2 a 151 přezdívaných Banán se blíží. Pražské depo na konci října naposledy vystavilo na spěšné vlaky linky R41 Vrchlice Praha – Kutná Hora a zpět ještě tři lokomotivy řady 150.2. Od… »

SŽ rozšířila dálkový systém řízení do Českých BudějovicSŽ rozšířila dálkový systém řízení do Českých Budějovic

4.12.2024 - Správa železnic rozšířila dálkový systém řízení železniční dopravy. Od začátku října jsou do tohoto systému zapojeny stanice České Budějovice a výhybna Nemanice. Dálkově je tak řízená celá trať z Prahy přes Tábor do… »

 

Všechny články rubriky Zpravodajství

 
 
Filtr pro třídění článků
Datum od
Datum do
Železničář číslo
Rubrika