Železničář / Zpravodajství / Nymburské nádraží získá novou podobu
Nymburské nádraží získá novou podobu
23.9.2023
Přestavba hlavního nádraží v Nymburce, kterou připravuje Správa železnic, vznikne podle návrhu architekta Tomáše Hanuse. Odborná komise architektonicko-urbanistické soutěže vybrala mezi 17 účastníky jednomyslně právě jeho řešení. Ocenila především jednoduchý, čistý design a citlivé propojení nových budov s historickou zástavbou.
![Nymburské nádraží získá novou podobu](/assets/zeleznicar/zpravodajstvi/nymburk-4.jpg)
Soutěž o nejlepší řešení stanice Nymburk hlavní nádraží vyhlásila Správa železnic loni v říjnu. Soutěžící měli navrhnout novou odbavovací halu, vhodnou rekonstrukci historického nádraží, navazující autobusové nádraží a přilehlý veřejný prostor. Pětičlenná odborná porota jednomyslně vybrala jako nejlepší řešení od architekta Hanuse, které vytvořil ve spolupráci s kolegou Janem Holubem. Druhé místo patří ateliéru Architekt Ondřej Tuček, třetí skončili G. L. Architekti. Největší předností vítězného návrhu je podle poroty důstojné architektonické řešení, jeho přehlednost a provázanost s okolím. Hlavní plocha a autobusové nádraží se nacházejí mimo samotné náměstí, podél kolejišť, díky čemuž mohl vzniknout souvislý veřejný prostor s navazujícím parkem. Takové řešení zajistí rychlé odbavení, dobrou orientaci v prostoru a bezpečnost cestujících.
Další články této rubriky
Railjet oslavil 10 let na trase z Prahy do Vídně
15.7.2024 - Až osmkrát denně ve dvouhodinovém intervalu jezdí červené railjety ÖBB a modré railjety Českých drah z Prahy do Vídně. Jeden z těchto vlaků je denně prodloužen až do Drážďan a Berlína. Od zavedení v roce 2014 na trati Praha –… »
Pendolino otevírá dveře rychlosti 200 km/h na tuzemské síti
11.7.2024 - Správa železnic začala v polovině června se zkouškami, jež by měly vést k pilotnímu schválení rychlosti 200 km/h na prvních úsecích české železniční sítě, pokud tedy pomineme zkušební okruh ve Velimi. »
Pantografy čeká poslední měsíc
9.7.2024 - Velké rozloučení s elektrickými jednotkami řady 460 se sice uskutečnilo už letos v dubnu, poslední provozní nasazení své kariéry však zažívají teprve nyní v souvislosti s rekonstrukcí trati mezi Opavou a Krnovem. »