Železničář / Zpravodajství / Nový most v Pardubicích už spojil oba břehy
Nový most v Pardubicích už spojil oba břehy
20.9.2023
Modernizace trati mezi Pardubicemi a Stéblovou se blíží k závěru. Dalším důležitým krokem bylo srpnové vysunutí železničního mostu o hmotnosti 1 350 tun přes Labe v Pardubicích do jeho finální polohy. Vlaky přes něj začnou jezdit letos v prosinci.
Dělníci 140 metrů dlouhou konstrukci dávali dohromady na pravém břehu řeky. Pokračující montáží celou konstrukci postupně vysouvali nad vodu, až dosáhli levého břehu. Provoz na trati Pardubice – Hradec Králové nicméně zůstal zachovaný, protože původní most posunuli stavbaři několik metrů proti proudu a napojili na něj koleje. Dvoukolejný most umožní vyšší rychlost vlaků, jež již nebudou muset křižovat, a provoz na něm bude výrazně tišší. Od 7. října do 19. prosince se proto uskuteční výluka mezi Rosicemi a hlavním nádražím a zároveň mezi Rosicemi a Chrudimí. Během ní dělníci napojí trať z původní stopy na novou stavbu. Téměř hotová je i samotná modernizace trati z Pardubic do Stéblové. Úsek je dvoukolejný, opravené jsou zastávky a přejezdy.
Další články této rubriky
ČD kvůli nehodě zkontrolovaly lehátkové vozy Bcmz
23.7.2024 - V návaznosti na následky tragické nehody v Pardubicích přistoupily České dráhy k mimořádným prohlídkám lehátkových vozů řady Bcmz834. V rámci těchto kontrol byla u vozu provedena i stlačovací zkouška ve zkušebně kolejových… »
V Hodoníně se vzpomínalo na příjezd T. G. Masaryka
17.7.2024 - Město Hodonín si v červnu připomnělo 100. výročí návštěvy svého nejvýznamnějšího rodáka a prvního Československého prezidenta Tomáše Garriguea Masaryka. Ten navštívil rodné město 18. června 1924. S událostí se pojila… »
Railjet oslavil 10 let na trase z Prahy do Vídně
15.7.2024 - Až osmkrát denně ve dvouhodinovém intervalu jezdí červené railjety ÖBB a modré railjety Českých drah z Prahy do Vídně. Jeden z těchto vlaků je denně prodloužen až do Drážďan a Berlína. Od zavedení v roce 2014 na trati Praha –… »