Přihlásit se do Intranetu ČD

 
 

Železničář / Zpravodajství / Novotou zářící třinecké nádraží přivítalo první cestující

Novotou zářící třinecké nádraží přivítalo první cestující

19.5.2016 – autor: MARTIN HARÁK

Zatím ve zkušebním provozu začal cestujícím 20. dubna sloužit nový přestupní terminál i výpravní budova Českých drah v Třinci. Po roce a půl stavebního ruchu tak lidé mohli začít využívat prostory dopravce, který zaplatil přibližně 50 milionů korun, z toho zhruba dvanáct milionů tvořily dotace z Regionálního operačního programu Moravskoslezsko.

Novotou zářící Třinecké nádraží přivítalo první cestující

Do projektu revitalizace třineckého hlavního nádraží a přednádražního prostoru vstoupily i ČD společně s městem Třinec. Nakonec  se přistoupilo ke kompletní rekonstrukci nádražní budovy a přilehlého okolí do podoby moderního dopravního terminálu s návazností na přednádražní prostory.

Prostory jsou prosvětlené

Původní hnědá výšková budova vzala za své a nahradila ji prosklená konstrukce v moderním designu. Projekt je koncipován s důrazem na prosvětlení budovy přírodním světlem. Vzniklo tak místo na odpočinkovou zónu pro cestující a parkoviště P+R, které u třineckého nádraží chybělo. Vestibul, čekárna a toalety jsou vybaveny z materiálů, jež odolají útokům vandalů. Stavbaři použili speciální obklady na stěny nebo omyvatelné a vyměnitelné sedačky. „Prodej jízdních dokladů a komplexní služby Českých drah jsou nabízeny v Třinci stylově v designu projektu Modrá nádraží, tedy s vylepšeným informačním systémem a prostřednictvím zjednodušených piktogramů srozumitelných i pro zahraniční zákazníky,“ řekla přednostka osobní stanice ČD Bohumín Svatava Pejšková.


Průměrné hodnocení (13 hlasů): 3.31

Další články této rubriky

Railjet oslavil 10 let na trase z Prahy do Vídně Railjet oslavil 10 let na trase z Prahy do Vídně

15.7.2024 - Až osmkrát denně ve dvouhodinovém intervalu jezdí červené railjety ÖBB a modré railjety Českých drah z Prahy do Vídně. Jeden z těchto vlaků je denně prodloužen až do Drážďan a Berlína. Od zavedení v roce 2014 na trati Praha –… »

Pendolino otevírá dveře rychlosti 200 km/h na tuzemské sítiPendolino otevírá dveře rychlosti 200 km/h na tuzemské síti

11.7.2024 - Správa železnic začala v polovině června se zkouškami, jež by měly vést k pilotnímu schválení rychlosti 200 km/h na prvních úsecích české železniční sítě, pokud tedy pomineme zkušební okruh ve Velimi. »

Pantografy čeká poslední měsícPantografy čeká poslední měsíc

9.7.2024 - Velké rozloučení s elektrickými jednotkami řady 460 se sice uskutečnilo už letos v dubnu, poslední provozní nasazení své kariéry však zažívají teprve nyní v souvislosti s rekonstrukcí trati mezi Opavou a Krnovem. »

 

Všechny články rubriky Zpravodajství

 
 
Filtr pro třídění článků
Datum od
Datum do
Železničář číslo
Rubrika