Přihlásit se do Intranetu ČD

 
 

Železničář / Zpravodajství / Naše nejstrmější železnice oslavila kulatých 120 let

Naše nejstrmější železnice oslavila kulatých 120 let

10.8.2022 – autor: PETR SLONEK

Přesně před 120 lety začal provoz na trati z Tanvaldu do tehdejšího Hirschbergu, dnes Sklářské Poruby v Polsku. Trať vznikla především pro přepravu slezského uhlí do průmyslového Liberecka.

Naše nejstrmější železnice oslavila kulatých 120 let
V úseku Tanvald – Grüntal (dnešní Kořenov) si stavitelé na sklonu až 60 ‰ vypomohli Abbtovou ozubnicí. Dne 30. června 1902 byl slavnostně zahájen provoz v úseku Tanvald – Grüntal. A 1. října 1902 přijel do Grüntalu první nákladní vlak z Hirschbergu, osobní vlaky začaly jezdit 20. října téhož roku. O prvním červencovém víkendu se proto odehrály oslavy jubilea nejstrmější české železnice. Centrem dění se stalo nádraží v Kořenově. V sobotu 2. 7. mohli návštěvníci přijet zvláštním vlakem z Prahy přímo do Kořenova. V čele vlaku stanula lokomotiva Brejlovec. Po oba dny se zájemci mohli mezi Kořenovem a Sklářskou Porubou svézt lokomotivou 464.202 Rosnička.  


Průměrné hodnocení (0 hlasů): 0

Další články této rubriky

Railjet oslavil 10 let na trase z Prahy do Vídně Railjet oslavil 10 let na trase z Prahy do Vídně

15.7.2024 - Až osmkrát denně ve dvouhodinovém intervalu jezdí červené railjety ÖBB a modré railjety Českých drah z Prahy do Vídně. Jeden z těchto vlaků je denně prodloužen až do Drážďan a Berlína. Od zavedení v roce 2014 na trati Praha –… »

Pendolino otevírá dveře rychlosti 200 km/h na tuzemské sítiPendolino otevírá dveře rychlosti 200 km/h na tuzemské síti

11.7.2024 - Správa železnic začala v polovině června se zkouškami, jež by měly vést k pilotnímu schválení rychlosti 200 km/h na prvních úsecích české železniční sítě, pokud tedy pomineme zkušební okruh ve Velimi. »

Pantografy čeká poslední měsícPantografy čeká poslední měsíc

9.7.2024 - Velké rozloučení s elektrickými jednotkami řady 460 se sice uskutečnilo už letos v dubnu, poslední provozní nasazení své kariéry však zažívají teprve nyní v souvislosti s rekonstrukcí trati mezi Opavou a Krnovem. »

 

Všechny články rubriky Zpravodajství

 
 
Filtr pro třídění článků
Datum od
Datum do
Železničář číslo
Rubrika