Železničář / Zpravodajství / Národní den železnice letos přivítá Česká Třebová
Národní den železnice letos přivítá Česká Třebová
13.3.2024
Národní den železnice zavítá v letošním roce do Pardubického kraje. Všechny železniční fanoušky přivítá 21. září Česká Třebová. Přesný program a přehled vozidel, která se Dne železnice 2024 zúčastní, se teprve připravují.

Součástí akce by nicméně opět měly být expozice Svět historie, Svět změny, Svět zábavy a chystá se rovněž jedinečná Noční světelná show. Chybět nebude řada historických parních, motorových a elektrických lokomotiv i nejmodernější vozidla Českých drah. Organizátoři počítají i s bohatým kulturním programem, koncerty a oblíbenými aktivitami pro děti. Den železnice se každoročně slaví v průběhu září jako vzpomínka na 27. září 1825, kdy vyjel první vlak vynálezce parní lokomotivy George Stephensona. Spojil britský Stockton a Darlington a v jeho čele byl stroj pojmenovaný Locomotion. Vzniklo tak mezinárodní pojmenování pro hnací kolejové vozidlo. První vlak měl 11 vagónů s uhlím a vůz s cestujícími. Vlak měl délku 88 metrů a dosáhl maximální rychlost 9 km/h. Loni se Národní den železnice konal v Bohumíně, o rok dříve v Plzni.
Další články této rubriky
Časopis Železničář po mnoha desetiletích skončil
30.4.2025 - Dubnové číslo Železničáře, které vyšlo 3. 4., je tak trochu zvláštní. Ne snad svým obsahem, ten je jako obvykle věnován novinkám a dění na Českých drahách a na železnici obecně. Výjimečné je toto vydání tím, že se jedná… »
Uspořádali jsme odborný seminář pro stipendisty
30.4.2025 - Na konci března jsme pro naše stipendisty uspořádali ČD Akademii, abychom je podpořili v jejich odborném rozvoji a přípravě na práci strojvedoucí. Odborného semináře se zúčastnila skupinka stipendistů, kteří studují na našich… »
Libeňský přesmyk odstraní úzké hrdlo na koridoru
28.4.2025 - Správa železnic hledá zhotovitele dokumentace pro povolení stavby Libeňského přesmyku. Přebudování trati mezi Libní a Malešicemi pomůže odstranit kritické místo, které dnes představuje úrovňové křížení vlaků ve východní… »