Přihlásit se do Intranetu ČD

 
 

Železničář / Zpravodajství / Náměšť nad Oslavou se předvedla v novém kabátu

Náměšť nad Oslavou se předvedla v novém kabátu

31.5.2013 – autor: MARTIN HARÁK

Druhé květnové pondělí byla za účasti slavnostních hostů předána cestujícím zrekonstruovaná výpravní budova v Náměšti nad Oslavou v Kraji Vysočina. Oprava nádražní budovy navázala na městem vybudovaný autobusový terminál s parkovištěm a cyklopointem. Přestavbou prošel i interiér budovy, kompletně jsou zmodernizované prostory pro cestující veřejnost i zaměstnance. Rekonstrukce zahájená v loňském roce si vyžádala investici ve výši asi čtyři a půl milionu korun.

Náměšť nad Oslavou se předvedla v novém kabátu

Nádraží v Náměšti nad Oslavou nyní vypadá opravdu jinak než ještě před pár měsíci. Regionální správa majetku Brno společnosti České dráhy nejenže vylepšila izolaci, ale také zateplila fasádu a vyměnila okna a dveře. Imobilní cestující určitě přivítají i nově vybudovanou nájezdovou rampu do odbavovacích prostor. 

Navázali jsme na stavby města

„Před pěti lety jsme se sešli se starostou Náměště Vladimírem Měrkou, který nás seznámil se svými záměry, jak by vylepšil tamní nádraží. Starosta chtěl nejen vybudovat přestupní autobusový terminál, ale také nové toalety a v neposlední řadě opravit nádražní budovu,“ říká ředitel brněnské Regionální správy majetku Lubomír Křivánek. „Samozřejmě jsme tuto iniciativu přivítali a postupně s městem připravili výstavbu parkoviště, autobusových stání a nové budovy informačního centra města s veřejnými toaletami, cyklopointem a úschovnou,“ dodává ředitel Křivánek.

Všechny vyjmenované objekty v těsném sousedství výpravní budovy jsou v majetku města, který Náměšť od Českých drah odkoupilo. Město zajistilo finanční prostředky s pomocí evropských dotací z Regionálního operačního programu Jihovýchod. „Souběžně jsme s touto stavbou chtěli zrekonstruovat výpravní budovu. Ač se nám podařilo akci projekčně a dispozičně připravit, realizace byla z důvodů jiných priorit a nedostatku finančních prostředků několikrát odložena,“ doplňuje ředitel Křivánek.

Starosta Náměště Vladimír Měrka na slavnostním předání řekl, že komplexně opravené nádraží je jeden velký příběh. „Když jsme před pěti lety začali jednat, připadlo mně to celé jako nějaký sen, který se bude realizovat velmi dlouhou dobu. O to víc jsem rád, že to, co jsme si slíbili, se vše splnilo. Mohu být hrdý na to, že naše město má nejen funkční nádraží, ale i přilehlá autobusová stání a zázemí mají u nás i cyklisté.“ 

Toalety již dva roky slouží všem zdarma

Výpravní budova byla postavena v roce 1886 a od té doby nedoznala žádných větších oprav, snad s malou výjimkou po druhé světové válce, takže se objekt nacházel v poměrně zanedbaném stavu. Podle ředitele RSM Brno Křivánka bylo cílem rekonstrukce snížení energetické náročnosti objektu, zvýšení kvality cestování a zpřístupnění objektu imobilním cestujícím. „Navíc jsme navázali na již vybudovaný terminál před nádražím, který nechalo postavit město před třemi lety. Rekonstrukce nádraží, která skončila letos v dubnu, byla zahrnuta do investičního plánu Českých drah pro rok 2012, kdy započaly i vlastní stavební práce. Opravu výpravní budovy následně realizovala brněnská společnost FIRESTA-Fišer.“ 

Ředitelka KCOD Jihlava Lenka Horá­ko­vá potvrzuje, že se náměšťské nádraží stalo důstojnou branou do tohoto krásného města, kde kromě běžných cestujících přijíždí i hodně turistů na prohlídku tamního zámku. „Doufám, že kultivovaná čekárna a veřejné prostory snad zůstanou uchráněny před nájezdy zdivočelých tvůrců graffiti. Například veřejné toalety, které jsou na náměšťském nádraží permanentně otevřené pro všechny zdarma, jsou i po dvou letech provozu ve velmi slušném stavu. To dává naději, že i do budoucna se toto nádraží uchová v civilizované podobě. Chtěla bych poděkovat všem našim zaměstnancům v osobní pokladně, kteří museli několik měsíců prodávat jízdenky z okénka, které vedlo pod širé nebe, což muselo být nepříjemné hlavně klimaticky. Dnes mají naši pokladníci moderní pracoviště, navíc vybavené novým nábytkem,“ říká Lenka Horáková.

Co zahrnovala rekonstrukce budovy

• prostory pro cestující veřejnost (čekárna, odbavení)
• zázemí pro zaměstnance ČD a SŽDC
• drobné úpravy bytové jednotky
• nové opláštění budovy včetně zateplení objektu
• výměnu oken a dveří
• bezbariérový přístup


Průměrné hodnocení (1 hlasů): 5

Fotogalerie

Další články této rubriky

Railjet oslavil 10 let na trase z Prahy do Vídně Railjet oslavil 10 let na trase z Prahy do Vídně

15.7.2024 - Až osmkrát denně ve dvouhodinovém intervalu jezdí červené railjety ÖBB a modré railjety Českých drah z Prahy do Vídně. Jeden z těchto vlaků je denně prodloužen až do Drážďan a Berlína. Od zavedení v roce 2014 na trati Praha –… »

Pendolino otevírá dveře rychlosti 200 km/h na tuzemské sítiPendolino otevírá dveře rychlosti 200 km/h na tuzemské síti

11.7.2024 - Správa železnic začala v polovině června se zkouškami, jež by měly vést k pilotnímu schválení rychlosti 200 km/h na prvních úsecích české železniční sítě, pokud tedy pomineme zkušební okruh ve Velimi. »

Pantografy čeká poslední měsícPantografy čeká poslední měsíc

9.7.2024 - Velké rozloučení s elektrickými jednotkami řady 460 se sice uskutečnilo už letos v dubnu, poslední provozní nasazení své kariéry však zažívají teprve nyní v souvislosti s rekonstrukcí trati mezi Opavou a Krnovem. »

 

Všechny články rubriky Zpravodajství

 
 
Filtr pro třídění článků
Datum od
Datum do
Železničář číslo
Rubrika