Železničář / Zpravodajství / Nádraží ve Veleslavíně se přesune pod zem
Nádraží ve Veleslavíně se přesune pod zem
28.9.2023
Správa železnic v srpnu vybrala projektanta pro úsek modernizace trati mezi pražským Veleslavínem a Ruzyní. Dokumentaci pro společné povolení vytvoří společnosti SUDOP Praha a Moravia Consult Olomouc za zhruba 212 milionů korun.
![Nádraží ve Veleslavíně se přesune pod zem](/assets/zeleznicar/zpravodajstvi/vizualizace-ke-stazeni-3.jpg)
Největší změnou v rámci celé stavby projde právě nádraží na Veleslavíně. Jeho konečná podoba vzešla z architektonické soutěže. Koleje i nástupiště se přesunou pod zem, cestující zde navíc získají pohodlnější přestup na metro. Moderní parametry však dostane celý navazující úsek. Přibude nová zastávka Praha-Liboc, zmodernizovaná stanice Praha-Ruzyně se přemístí na opačnou stranu Drnovské ulice. Vlaky zde rovněž mají v budoucnu podstatně zrychlit. Například v úseku, kde je dnes traťová rychlost pouhých 40 km/h, se zvýší na dvojnásobek. Předpokládané náklady na stavbu dosahují téměř 10 miliard korun, práce by měly začít na konci roku 2026 a potrvají přibližně tři roky.
Další články této rubriky
Railjet oslavil 10 let na trase z Prahy do Vídně
15.7.2024 - Až osmkrát denně ve dvouhodinovém intervalu jezdí červené railjety ÖBB a modré railjety Českých drah z Prahy do Vídně. Jeden z těchto vlaků je denně prodloužen až do Drážďan a Berlína. Od zavedení v roce 2014 na trati Praha –… »
Pendolino otevírá dveře rychlosti 200 km/h na tuzemské síti
11.7.2024 - Správa železnic začala v polovině června se zkouškami, jež by měly vést k pilotnímu schválení rychlosti 200 km/h na prvních úsecích české železniční sítě, pokud tedy pomineme zkušební okruh ve Velimi. »
Pantografy čeká poslední měsíc
9.7.2024 - Velké rozloučení s elektrickými jednotkami řady 460 se sice uskutečnilo už letos v dubnu, poslední provozní nasazení své kariéry však zažívají teprve nyní v souvislosti s rekonstrukcí trati mezi Opavou a Krnovem. »