Přihlásit se do Intranetu ČD

 
 

Železničář / Zpravodajství / Nádraží v Plzni se proměnilo ve staveniště

Nádraží v Plzni se proměnilo ve staveniště

13.7.2016 – autor: JOSEF HOLEK

Plzeňské hlavní nádraží prochází rozsáhlou obnovou. Vyjma staniční budovy se rekonstrukce dotýká kolejí i nástupišť. Novinkou bude i druhý podchod, naopak zmizí zcela nevyhovující úrovňové přechody. Předpokládá se, že stavební činnost zde bude pokračovat ještě několik let.

Nádraží v Plzni se proměnilo ve staveniště

Cestování z plzeňského hlavního nádraží bude komplikované až do poloviny září. Důvodem je rozsáhlá rekonstrukce zdejšího železničního uzlu. V současnosti stavbaři budují první a druhé nástupiště a hloubí podchod na východní straně nádraží. Kvůli tomu je provoz na všech sudých kolejích počínaje nultou až do poloviny září přerušen. Zástupci zdejšího Regionálního obchodního centra ČD (ROC) upozornili, že výluky Plzeň potrápí ještě několik let. 

Například cestující z Prahy do Klatov musí složitě přestupovat do náhradní soupravy. „Všechny vlaky z Klatov mohou jezdit jen k provizornímu nástupišti, které je u šestnácté koleje. Lidé tedy musí vystoupit vlevo ve směru jízdy, po provizorním chodníku sejít mimo nádraží k Šumavské ulici a již dříve vybudovaným podchodem se vrátit zpět do staniční budovy,“ popsal aktuální situaci Vladimír Kostelný, ředitel ROC.

Omezená je i délka provizorního nástupiště, nevejdou se k němu soupravy s více než čtyřmi vagony. „Na vlaku nejsou místa první třídy a z hlášení jsme nechali odstranit slova o vyšší kvalitě, protože standard Rx nenabízíme. V rámci této etapy bohužel nemůžeme zajistit přepravu cestujících na vozících, protože vozy s plošinou se točí jen mezi Prahou a Plzní,“ řekl Kostelný. Mezi západočeskou metropolí a Klatovami budou až do 19. září nasazovány jen vozy řad BDs a Bdt. Naštěstí cestující, kteří využívají spoje do ostatních směrů, takové problémy nemají. Bez problému v místě zastavují i spoje SC Pendolino, byť cestující nemohou vystupovat z posledního vozu soupravy a vybrané rychlíky vyšší kvality jezdí od Prahy do a ze stanice Plzeň – Jižní Předměstí podle upraveného výlukového jízdního řádu.

Mosty půjdou k zemi

Kromě nástupišť a podchodu dělníci pracují i na pražském, budějovickém a žateckém zhlaví, stavební ruch je patrný i na mostě přes řeku Úslavu a seřaďovacím nádraží u Jateční ulice. Příští rok v únoru se má rozběhnout oprava severního mostu přednádraží nad Mikulášskou ulicí. „Celý viadukt se bude opravovat od února až do listopadu. Pod oběma mosty je naplánován jednokolejný provoz tramvají, trolejbusy budou místo objíždět. Automobily sem rovněž nevjedou a místo před hlavní budovou se promění ve stavební prostor,“ nastínil Kostelný další plány. Náhradní autobusová doprava bude mít stanoviště u nedalekého obchodního centra. Protější jižní most se změn dočká o rok později. Na další roky je naplánována i oprava přesmyku, respektive křížení tratí ve směru Cheb a Domažlice.

„Přestavba kompletního uzlu je rozdělena do tří samostatných staveb, přinese zvýšení komfortu a bezpečnosti cestování a sníží hlukovou zátěž,“ zmínil mluvčí SŽDC Marek Illiaš. Cestujícím pomůže i nový informační systém a staniční rozhlas. Cena kompletního díla Uzel Plzeň je 1,7 miliardy korun bez DPH.


Průměrné hodnocení (5 hlasů): 4.8

Další články této rubriky

Railjet oslavil 10 let na trase z Prahy do Vídně Railjet oslavil 10 let na trase z Prahy do Vídně

15.7.2024 - Až osmkrát denně ve dvouhodinovém intervalu jezdí červené railjety ÖBB a modré railjety Českých drah z Prahy do Vídně. Jeden z těchto vlaků je denně prodloužen až do Drážďan a Berlína. Od zavedení v roce 2014 na trati Praha –… »

Pendolino otevírá dveře rychlosti 200 km/h na tuzemské sítiPendolino otevírá dveře rychlosti 200 km/h na tuzemské síti

11.7.2024 - Správa železnic začala v polovině června se zkouškami, jež by měly vést k pilotnímu schválení rychlosti 200 km/h na prvních úsecích české železniční sítě, pokud tedy pomineme zkušební okruh ve Velimi. »

Pantografy čeká poslední měsícPantografy čeká poslední měsíc

9.7.2024 - Velké rozloučení s elektrickými jednotkami řady 460 se sice uskutečnilo už letos v dubnu, poslední provozní nasazení své kariéry však zažívají teprve nyní v souvislosti s rekonstrukcí trati mezi Opavou a Krnovem. »

 

Všechny články rubriky Zpravodajství

 
 
Filtr pro třídění článků
Datum od
Datum do
Železničář číslo
Rubrika