Přihlásit se do Intranetu ČD

 
 

Železničář / Zpravodajství / Nádraží v Plzni se proměnilo ve staveniště

Nádraží v Plzni se proměnilo ve staveniště

13.7.2016 – autor: JOSEF HOLEK

Plzeňské hlavní nádraží prochází rozsáhlou obnovou. Vyjma staniční budovy se rekonstrukce dotýká kolejí i nástupišť. Novinkou bude i druhý podchod, naopak zmizí zcela nevyhovující úrovňové přechody. Předpokládá se, že stavební činnost zde bude pokračovat ještě několik let.

Nádraží v Plzni se proměnilo ve staveniště

Cestování z plzeňského hlavního nádraží bude komplikované až do poloviny září. Důvodem je rozsáhlá rekonstrukce zdejšího železničního uzlu. V současnosti stavbaři budují první a druhé nástupiště a hloubí podchod na východní straně nádraží. Kvůli tomu je provoz na všech sudých kolejích počínaje nultou až do poloviny září přerušen. Zástupci zdejšího Regionálního obchodního centra ČD (ROC) upozornili, že výluky Plzeň potrápí ještě několik let. 

Například cestující z Prahy do Klatov musí složitě přestupovat do náhradní soupravy. „Všechny vlaky z Klatov mohou jezdit jen k provizornímu nástupišti, které je u šestnácté koleje. Lidé tedy musí vystoupit vlevo ve směru jízdy, po provizorním chodníku sejít mimo nádraží k Šumavské ulici a již dříve vybudovaným podchodem se vrátit zpět do staniční budovy,“ popsal aktuální situaci Vladimír Kostelný, ředitel ROC.

Omezená je i délka provizorního nástupiště, nevejdou se k němu soupravy s více než čtyřmi vagony. „Na vlaku nejsou místa první třídy a z hlášení jsme nechali odstranit slova o vyšší kvalitě, protože standard Rx nenabízíme. V rámci této etapy bohužel nemůžeme zajistit přepravu cestujících na vozících, protože vozy s plošinou se točí jen mezi Prahou a Plzní,“ řekl Kostelný. Mezi západočeskou metropolí a Klatovami budou až do 19. září nasazovány jen vozy řad BDs a Bdt. Naštěstí cestující, kteří využívají spoje do ostatních směrů, takové problémy nemají. Bez problému v místě zastavují i spoje SC Pendolino, byť cestující nemohou vystupovat z posledního vozu soupravy a vybrané rychlíky vyšší kvality jezdí od Prahy do a ze stanice Plzeň – Jižní Předměstí podle upraveného výlukového jízdního řádu.

Mosty půjdou k zemi

Kromě nástupišť a podchodu dělníci pracují i na pražském, budějovickém a žateckém zhlaví, stavební ruch je patrný i na mostě přes řeku Úslavu a seřaďovacím nádraží u Jateční ulice. Příští rok v únoru se má rozběhnout oprava severního mostu přednádraží nad Mikulášskou ulicí. „Celý viadukt se bude opravovat od února až do listopadu. Pod oběma mosty je naplánován jednokolejný provoz tramvají, trolejbusy budou místo objíždět. Automobily sem rovněž nevjedou a místo před hlavní budovou se promění ve stavební prostor,“ nastínil Kostelný další plány. Náhradní autobusová doprava bude mít stanoviště u nedalekého obchodního centra. Protější jižní most se změn dočká o rok později. Na další roky je naplánována i oprava přesmyku, respektive křížení tratí ve směru Cheb a Domažlice.

„Přestavba kompletního uzlu je rozdělena do tří samostatných staveb, přinese zvýšení komfortu a bezpečnosti cestování a sníží hlukovou zátěž,“ zmínil mluvčí SŽDC Marek Illiaš. Cestujícím pomůže i nový informační systém a staniční rozhlas. Cena kompletního díla Uzel Plzeň je 1,7 miliardy korun bez DPH.


Průměrné hodnocení (5 hlasů): 4.8

Další články této rubriky

Výhodnější cestování na ČD využívá už 1 500 policistůVýhodnější cestování na ČD využívá už 1 500 policistů

15.4.2025 - Úspěšná spolupráce dopravce s Policií ČR vstupuje do třetího roku existence. Policisté mají možnost jezdit ve vlacích Českých drah za zvýhodněné jízdné, v případě potřeby pak pomáhají vlakovému personálu. Zvýhodněné… »

Představitelé ČD a MÁV jednali o mezinárodní dopravěPředstavitelé ČD a MÁV jednali o mezinárodní dopravě

12.4.2025 - V Praze se v půlce března uskutečnilo jednání mezi Českými drahami a maďarským národním dopravcem MÁV. Do metropole zavítal generální ředitel holdingu MÁV Zsolt Hegyi spolu s řediteli pro osobní dopravu a strategii. Na české… »

Muzejní Brejlovec pomáhal s likvidací následků nehodyMuzejní Brejlovec pomáhal s likvidací následků nehody

10.4.2025 - Legendární motorová lokomotiva T 478.3001 ze sbírky historických vozidel Českých drah pomáhala s likvidací následků nehody, která se stala na konci února nedaleko Hustopečí nad Bečvou. Při mimořádné události vykolejil nákladní… »

 

Všechny články rubriky Zpravodajství

 
 
Filtr pro třídění článků
Datum od ...
Datum do ...
Železničář číslo
Rubrika
 

Nastavení cookie

K zajištění co nejlepší uživatelské zkušenosti s našimi webovými stránkami využíváme tzv. soubory cookie. Podrobné informace o cookies naleznete zde informace o cookies. Kliknutím na Přijmout všechny cookies souhlasíte s tím, že můžeme užívat všechny typy cookies. Pokud chcete povolit užívání pouze některých typů cookies, zvolte je v sekci Nastavení cookies. Kliknutím na Nepřijmout odmítnete užívání všech cookies s výjimkou těch, které nezbytně potřebujeme pro fungování našich webových stránek (tzv. „Nezbytné cookies“).