Železničář / Zpravodajství / Nádraží v Kopřivnici čeká proměna
Nádraží v Kopřivnici čeká proměna
27.3.2025
Správa železnic podepsala smlouvu na kompletní rekonstrukci nádražní budovy v Kopřivnici. Cestující se díky ní můžou těšit na modernější zázemí, úpravami projdou čekárny, toalety a komerční prostory. Projekt zároveň přinese snížení spotřeby energií. Zhotovitelem stavby je společnost STRABAG Rail. Celkové náklady dosahují 86 milionů korun.

Stavební práce začnou již v dubnu a potrvají do října 2026. Dispozice nádraží budou po rekonstrukci výrazně praktičtější, lépe vyhoví cestujícím i dopravním potřebám. Fasáda získá nový vzhled, její zateplení zvýší energetickou úspornost. Na střeše vznikne zelená plocha, která pomůže regulovat teplotu a zlepší mikroklima okolí, bude navíc doplněná o fotovoltaické panely pro výrobu obnovitelné energie. Součástí prací bude také obnova technických rozvodů, které zajistí spolehlivější fungování budovy. Projekt je navržen na spolufinancování Evropskou unií pomocí Mechanismu pro spravedlivou transformaci (JTM). Kopřivnickým nádražím prochází železniční trať 271, kam nově zajíždějí akutrolejové (BEMU) jednotky jezdící na výkonech z Veřovic do Ostravy.
Další články této rubriky
Časopis Železničář po mnoha desetiletích skončil
30.4.2025 - Dubnové číslo Železničáře, které vyšlo 3. 4., je tak trochu zvláštní. Ne snad svým obsahem, ten je jako obvykle věnován novinkám a dění na Českých drahách a na železnici obecně. Výjimečné je toto vydání tím, že se jedná… »
Uspořádali jsme odborný seminář pro stipendisty
30.4.2025 - Na konci března jsme pro naše stipendisty uspořádali ČD Akademii, abychom je podpořili v jejich odborném rozvoji a přípravě na práci strojvedoucí. Odborného semináře se zúčastnila skupinka stipendistů, kteří studují na našich… »
Libeňský přesmyk odstraní úzké hrdlo na koridoru
28.4.2025 - Správa železnic hledá zhotovitele dokumentace pro povolení stavby Libeňského přesmyku. Přebudování trati mezi Libní a Malešicemi pomůže odstranit kritické místo, které dnes představuje úrovňové křížení vlaků ve východní… »