Železničář / Zpravodajství / Nádraží v Českých Budějovicích opět září novotou
Nádraží v Českých Budějovicích opět září novotou
14.3.2024
Cestující mohou opět kompletně využívat budovu železničního nádraží v Českých Budějovicích. Oprava trvala téměř čtyři roky a stála více než miliardu korun. Po celou dobu byla vždy část budovy uzavřená.
Památkově chráněný objekt ze začátku minulého století prošel největší přestavbou ve své historii. Práce začaly v roce 2020, stavbaři provedli obnovu střechy, fasády a interiérů. Vznikl multifunkční objekt s obchody, nabídkou služeb i moderními kancelářemi, potřebný bezbariérový přístup zajišťují výtahy. Výsledkem renovace je také pasáž propojující severní věž s hlavní odbavovací halou. Budova nádraží v Českých Budějovicích začala sloužit veřejnosti v roce 1908. Od té doby prošla jen menšími opravami. Využití zrekonstruované budovy bude multifunkční. Kromě veřejně přístupných prostor s obchody a nabídkou služeb ji tvoří i kanceláře a místnosti pro zaměstnance ČD a SŽ. V centrální části se nachází nový výtah, který spojuje podchod s 1. nástupištěm, další výtahy jsou v severní i jižní věži. Objekt dostal také nový orientační a informační systém pro cestující. Lidé navíc mohou vystoupit z nádražní haly přímo naproti Lannově třídě. Jde o pěší zónu, která vede až do historického centra města.
Další články této rubriky
ČD kvůli nehodě zkontrolovaly lehátkové vozy Bcmz
23.7.2024 - V návaznosti na následky tragické nehody v Pardubicích přistoupily České dráhy k mimořádným prohlídkám lehátkových vozů řady Bcmz834. V rámci těchto kontrol byla u vozu provedena i stlačovací zkouška ve zkušebně kolejových… »
V Hodoníně se vzpomínalo na příjezd T. G. Masaryka
17.7.2024 - Město Hodonín si v červnu připomnělo 100. výročí návštěvy svého nejvýznamnějšího rodáka a prvního Československého prezidenta Tomáše Garriguea Masaryka. Ten navštívil rodné město 18. června 1924. S událostí se pojila… »
Railjet oslavil 10 let na trase z Prahy do Vídně
15.7.2024 - Až osmkrát denně ve dvouhodinovém intervalu jezdí červené railjety ÖBB a modré railjety Českých drah z Prahy do Vídně. Jeden z těchto vlaků je denně prodloužen až do Drážďan a Berlína. Od zavedení v roce 2014 na trati Praha –… »