Železničář / Zpravodajství / Na Žofínském fóru se řešila budoucnost železnice
Na Žofínském fóru se řešila budoucnost železnice
11.12.2019 – autor: JOSEF HOLEK
Aktuálním problémům tuzemské železniční dopravy a jejímu dalšímu rozvoji bylo věnováno už 231. Žofínské fórum, které se uskutečnilo 11. listopadu v Praze.
![Na Žofínském fóru se řešila budoucnost železnice](/assets/zeleznicar/hlavni-zpravy/dvorak712.jpg)
Jednotliví řečníci se věnovali perspektivám osobní a nákladní dopravy, a to i v kontextu s dalšími záměry Evropské unie. České dráhy zastupoval místopředseda představenstva ČD Radek Dvořák. Podle něj se všechny klíčové parametry stále zlepšují. Pozornost věnoval i regionální železnici. Upozornil na fakt, že zatímco na infrastrukturu směřuje dostatek prostředků, samotná obnova vozidel je finančně podhodnocená a kvalita vozového parku v krajích se tak výrazně nezlepší. Kraje si totiž na příští období objednaly zcela nové vozy v rozsahu, který tvoří pouhých pět procent regionální flotily. Zmínil však také možnost modernizace těchto vozidel. Aktuálně se plánuje modernizace celkem 332 vozidel. Zároveň upozornil, že ČD obhájily většinu výkonů v regionální dopravě po roce 2019. Investovat ČD pochopitelně hodlají i v oblasti dálkové dopravy. Chystá se například nákup až 65 lokomotiv pro rychlost 200 a 230 km/h a 180 vozů pro rychlost 230 km/h.
Další články této rubriky
Railjet oslavil 10 let na trase z Prahy do Vídně
15.7.2024 - Až osmkrát denně ve dvouhodinovém intervalu jezdí červené railjety ÖBB a modré railjety Českých drah z Prahy do Vídně. Jeden z těchto vlaků je denně prodloužen až do Drážďan a Berlína. Od zavedení v roce 2014 na trati Praha –… »
Pendolino otevírá dveře rychlosti 200 km/h na tuzemské síti
11.7.2024 - Správa železnic začala v polovině června se zkouškami, jež by měly vést k pilotnímu schválení rychlosti 200 km/h na prvních úsecích české železniční sítě, pokud tedy pomineme zkušební okruh ve Velimi. »
Pantografy čeká poslední měsíc
9.7.2024 - Velké rozloučení s elektrickými jednotkami řady 460 se sice uskutečnilo už letos v dubnu, poslední provozní nasazení své kariéry však zažívají teprve nyní v souvislosti s rekonstrukcí trati mezi Opavou a Krnovem. »