Železničář / Zpravodajství / Na Žofínském fóru se řešila budoucnost železnice
Na Žofínském fóru se řešila budoucnost železnice
11.12.2019 – autor: JOSEF HOLEK
Aktuálním problémům tuzemské železniční dopravy a jejímu dalšímu rozvoji bylo věnováno už 231. Žofínské fórum, které se uskutečnilo 11. listopadu v Praze.
![Na Žofínském fóru se řešila budoucnost železnice](/assets/zeleznicar/hlavni-zpravy/dvorak712.jpg)
Jednotliví řečníci se věnovali perspektivám osobní a nákladní dopravy, a to i v kontextu s dalšími záměry Evropské unie. České dráhy zastupoval místopředseda představenstva ČD Radek Dvořák. Podle něj se všechny klíčové parametry stále zlepšují. Pozornost věnoval i regionální železnici. Upozornil na fakt, že zatímco na infrastrukturu směřuje dostatek prostředků, samotná obnova vozidel je finančně podhodnocená a kvalita vozového parku v krajích se tak výrazně nezlepší. Kraje si totiž na příští období objednaly zcela nové vozy v rozsahu, který tvoří pouhých pět procent regionální flotily. Zmínil však také možnost modernizace těchto vozidel. Aktuálně se plánuje modernizace celkem 332 vozidel. Zároveň upozornil, že ČD obhájily většinu výkonů v regionální dopravě po roce 2019. Investovat ČD pochopitelně hodlají i v oblasti dálkové dopravy. Chystá se například nákup až 65 lokomotiv pro rychlost 200 a 230 km/h a 180 vozů pro rychlost 230 km/h.
Další články této rubriky
ČD kvůli nehodě zkontrolovaly lehátkové vozy Bcmz
23.7.2024 - V návaznosti na následky tragické nehody v Pardubicích přistoupily České dráhy k mimořádným prohlídkám lehátkových vozů řady Bcmz834. V rámci těchto kontrol byla u vozu provedena i stlačovací zkouška ve zkušebně kolejových… »
V Hodoníně se vzpomínalo na příjezd T. G. Masaryka
17.7.2024 - Město Hodonín si v červnu připomnělo 100. výročí návštěvy svého nejvýznamnějšího rodáka a prvního Československého prezidenta Tomáše Garriguea Masaryka. Ten navštívil rodné město 18. června 1924. S událostí se pojila… »
Railjet oslavil 10 let na trase z Prahy do Vídně
15.7.2024 - Až osmkrát denně ve dvouhodinovém intervalu jezdí červené railjety ÖBB a modré railjety Českých drah z Prahy do Vídně. Jeden z těchto vlaků je denně prodloužen až do Drážďan a Berlína. Od zavedení v roce 2014 na trati Praha –… »