Přihlásit se do Intranetu ČD

 
 

Železničář / Zpravodajství / Na Velikonoce vyjela Všudybylka, Štokr i Stříbrný šíp

Na Velikonoce vyjela Všudybylka, Štokr i Stříbrný šíp

6.5.2019 – autor: JOSEF HOLEK

Velikonoce se slavily i na železnici. Pod taktovkou Českých drah o svátečním víkendu vyrazilo několik speciálů. Parní vlaky vyjely z Lužné u Rakovníka do Stochova, z Prahy na hrad Křivoklát a na jihu Čech se blýskl luxusní Stříbrný šíp. Všechny akce se těšily značnému zájmu veřejnosti, osobní vlak po dlouhé době vyjel i na trať z Dívčic do Netolic.

Na Velikonoce vyjela Všudybylka, Štokr i Stříbrný šíp

Příjemné jarní počasí lákalo o prodlouženém velikonočním víkendu na výlety. A znát to bylo i na české železnici. České dráhy vypravily z Prahy na hrad Křivoklát historický parní vlak, pára několikrát vyjela i z Lužné u Rakovníka do Stochova. Výletní nálada ve spojení s drážní nostalgií vládla i na jihu Čech. Z Českých Budějovic do Týna nad Vltavou a Netolic totiž vyjel Stříbrný šíp.

Stovky lidí, naleštěné železniční skvosty a v hlavní roli parní lokomotiva 354.195. Tak vypadaly Velikonoce v ČD Muzeu v Lužné. Kromě běžných prohlídek na Velký pátek i následující sobotu vyjížděla z Lužné souprava historického parního vlaku do nedalekého Stochova, kde si mohli návštěvníci prohlédnout prezidentský salonek. Všudybylka dělala radost výletníkům i železničním nadšencům spolu se třemi osobními vozy řady Ci.

Zákaz páry kvůli suchu

Milovníci železniční nostalgie vyrazili o Velikonocích i parním expresem na středočeský hrad Křivoklát. V rámci akce Knížecí Velikonoce byl v sobotu a neděli vypraven speciál, v jehož čele nejprve stanula parní lokomotiva 556.0506, druhý den ale musela být kvůli suchu a zákazu hasičů tato parní lokomotiva nahrazena strojem 749.264. Oba vlaky, sestavené z historických vozů řad Ce a Bai, pokaždé startovaly na pražském Smíchově. V souvislosti s výlukami jely netradičně přes Rudnou u Prahy a jejich cílovou stanicí byla Lužná u Rakovníka. „Sobotní jízda byla vyprodána již týden před akcí, poslední místa na nedělní jízdu se vyprodala během soboty. Ve vlaku byly navíc řazeny dva vozy pro náhodnou frekvenci. V sobotu využilo vlak přes šest set lidí. Zhruba stejný počet se svezl i o den později,“ zhodnotil Jakub Goliáš, obchodní ředitel pražského Regionálního obchodního centra ČD. Na nádvoří Křivoklátu byl připraven bohatý Velikonoční jarmark a zábavný kulturní program.

Šíp měl na jihu premiéru

Jižní Čechy naopak opanoval historický motorový vůz M 260.001. Ten si u Českých drah na sobotu objednal spolek Vltavotýnská lokálka a pořádal unikátní jízdy z Českých Budějovic do Týna nad Vltavou, Netolic a zpět. V Týně jej přivítalo několik stovek nadšenců, desítky lidí stály i podél trati, vítali jej například i lidé z Číčenic. Jen pro zajímavost: právě z Dívčic do Netolic, kam jedinečný vlak zamířil, vyjel poslední osobní vlak před osmi lety. Kraj na této regionální trati osobní dopravu od té doby neobjednal.

Stříbrný šíp, jediný vůz své řady na světě a letos současně slavící osmdesáté výročí od své první jízdy, region navštívil vůbec poprvé.  V neděli pak odjel z Českých Budějovic, coby spěšný vlak Sp 11975, přes Písek a Beroun zpět do Prahy.

 


Průměrné hodnocení (2 hlasů): 5

Další články této rubriky

Railjet oslavil 10 let na trase z Prahy do Vídně Railjet oslavil 10 let na trase z Prahy do Vídně

15.7.2024 - Až osmkrát denně ve dvouhodinovém intervalu jezdí červené railjety ÖBB a modré railjety Českých drah z Prahy do Vídně. Jeden z těchto vlaků je denně prodloužen až do Drážďan a Berlína. Od zavedení v roce 2014 na trati Praha –… »

Pendolino otevírá dveře rychlosti 200 km/h na tuzemské sítiPendolino otevírá dveře rychlosti 200 km/h na tuzemské síti

11.7.2024 - Správa železnic začala v polovině června se zkouškami, jež by měly vést k pilotnímu schválení rychlosti 200 km/h na prvních úsecích české železniční sítě, pokud tedy pomineme zkušební okruh ve Velimi. »

Pantografy čeká poslední měsícPantografy čeká poslední měsíc

9.7.2024 - Velké rozloučení s elektrickými jednotkami řady 460 se sice uskutečnilo už letos v dubnu, poslední provozní nasazení své kariéry však zažívají teprve nyní v souvislosti s rekonstrukcí trati mezi Opavou a Krnovem. »

 

Všechny články rubriky Zpravodajství

 
 
Filtr pro třídění článků
Datum od
Datum do
Železničář číslo
Rubrika